Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mista "skruen" til Fender deluxe tremolo


Bendikbi

Anbefalte innlegg

Jeg har en fender deluxe strat, og jeg har mistet den lille skruen som man strammer tremolo-armen med :blush: Jeg antar at det går, men hvor får man da kjøpt en slik skrue? Får man kjøpt den alene? Har lett litt rundt på nettet, men uten resultat.

Håper dere skjønner hvilken skrue jeg mener ;)

Endret av Bendikbi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke en standard fender tremolo, hvor man skrur tremoloarmen for å stramme/løsne på bevegeligheten til den. Ved å stramme denne skren, strammer man tremoloarmen...noen som virkelig vet hva jeg snakker om? Og evt. hva en slik skrue heter (hva jeg skal søke etter) ?

EDIT: Fant heller ikke noe på gitarist.no

Endret av Bendikbi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke en standard fender tremolo, hvor man skrur tremoloarmen for å stramme/løsne på bevegeligheten til den. Ved å stramme denne skren, strammer man tremoloarmen...noen som virkelig vet hva jeg snakker om? Og evt. hva en slik skrue heter (hva jeg skal søke etter) ?

EDIT: Fant heller ikke noe på gitarist.no

Du kan ta med gitaren en plass de selger skruer og si du skal ha en z-skrue som passer i jengene.. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ebay er vel verdt å sjekke ut :)

Men hva skal jeg søke på?? Det er det som er problemet ;)

SITAT (Bendikbi @ 18.10.2008 - 11:57) *

Det er ikke en standard fender tremolo, hvor man skrur tremoloarmen for å stramme/løsne på bevegeligheten til den. Ved å stramme denne skren, strammer man tremoloarmen...noen som virkelig vet hva jeg snakker om? Og evt. hva en slik skrue heter (hva jeg skal søke etter) ?

EDIT: Fant heller ikke noe på gitarist.no

Du kan ta med gitaren en plass de selger skruer og si du skal ha en z-skrue som passer i jengene.. rolleyes.gif

Jeg kan vel alltids dra til nærmeste musikkforhandler (som guitarfreak også nevnte) men om jeg kunne fått løst dette via internett hadde det vært best :P Men er jeg i SAndvika en dag skader det vel ikke å stikke innom musikksenteret :rolleyes:

Endret av Bendikbi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant som TommyKnocker sier. Det du vel leter etter er en hodeløs låse skrue med unbraco ikke sant ? Vel problemet i norge er gjerne at det er vanskelig å skaffe en med gjengemål i tommer (som skruer på amerikanske Fendere ofte har) og ikke i mm (metrisk) Men en god jernvare, clas ohlson, biltema osv kan godt ha slikt. En skrue er en standard vare og om den er "original" eller ikke spiller ingen rolle, så lenge den passer. Skal du ha den originale får du den helt sikkert (muligens på på bestilling) hos en butikk som selger fender.

På engelsk omtales slikt ofte som "locking screw" du kan jo prøve å søke etter det.

Endret av Greener
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant som TommyKnocker sier. Det du vel leter etter er en hodeløs låse skrue med unbraco ikke sant ? Vel problemet i norge er gjerne at det er vanskelig å skaffe en med gjengemål i tommer (som skruer på amerikanske Fendere ofte har) og ikke i mm (metrisk) Men en god jernvare, clas ohlson, biltema osv kan godt ha slikt. En skrue er en standard vare og om den er "original" eller ikke spiller ingen rolle, så lenge den passer. Skal du ha den originale får du den helt sikkert (muligens på på bestilling) hos en butikk som selger fender.

På engelsk omtales slikt ofte som "locking screw" du kan jo prøve å søke etter det.

Unbraco i tommer kan fåes på en del rc- hobby sjapper ettersom en del av disse rc-modellene kommer med tommesskruer.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.