Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ibanez-gitarer - noen erfaringer?


Konnis

Anbefalte innlegg

Så det er ikke fare for at jeg vokser ut av en S470? Det er ikke en typisk nybegynnergitar selv om prisen er relativt lav? For når jeg kan betale mer, så tenker jeg at jeg kanskje burde gjøre det for å få en gitar som generelt sett er bedre osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har ikke testa akkurat S470, men testa S520 elns. Halsen var forsåvidt grei nok, men synes den hadde høy action. Men det justerer sikker butikken for meg når jeg kjøper den. Men ellers var den god å spille på, og regner med at S470 er rimelig lik.

Jeg testet ikke med forsterker, though. Det burde jeg kanskje gjøre før jeg eventuelt kjøper den (S470)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at mange mener det, og at "alle" vet at Ibanez har skit- pickuper..

Det jeg synes er pussig, er at en av verdens største gitarprodusenter utstyrer gitarene sine med drittpickuper. Merkelig forretningsstrategi, spør du meg, å satse på at alle som kjøper Ibanez får en gitar som har ubrukbare pickuper. Det er slik jeg ser det, oppskriften på å sørge for at kundene er misfornøyde.

Blir omtrent som om VW utstyrer samtlige modeller med drittmotorer, som bruker mye bensin, yter dårlig og går fort i stykker.

Som sagt- merkelig strategi.

Men på den annen side, har jeg ikke så mye i mot det, siden jeg ved flere anledninger har fått kjøpt pickups fra Ibanez- gitarer i femten- tjuetusenkronersklassen for en femtilapp, siden de er så elendige. Det har jeg ikke noe i mot. Hans- har du noen til salgs?

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kan noen komme med noen andre forslag til gitarer? Skal brukes hovedsaklig til rock og metal, men vil gjerne at man kan spille Hendrix-stuff på den og (riktig lyd, osv.). Krav: Tremolo, pickuper som duger til rock og metal, litt fresht design (men ikke for ekstremt! RG-modeller er litt for pointy for meg, med unntak av den under, som godkjennes av meg), spillbarhet, helst ikke for tung

Jeg selger en RG2770 - om flammelønn topp faller innenfor "fresht design" i dine øyne. Har ikke fått laget noen skikkelig annonse med bilder enda, men et bilde finner du her.

Ellers finnes det et utall av merker og modeller å velge mellom. Sjekk ut ESP, Schecter, Jackson, Ibanez for den typen gitar jeg tror jeg forstår du er ute etter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg selger en RG2770 - om flammelønn topp faller innenfor "fresht design" i dine øyne. Har ikke fått laget noen skikkelig annonse med bilder enda, men et bilde finner du her.

Ellers finnes det et utall av merker og modeller å velge mellom. Sjekk ut ESP, Schecter, Jackson, Ibanez for den typen gitar jeg tror jeg forstår du er ute etter :)

Den der var... pen.

Har sett litt på en SV5470F med akkurat samme finish. Men foretrekker en S/SV-fasong framfor RG :P hvor mye skulle du hatt for gitaren din, da? Bare lurer. :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaså, ja. :ninja:

Hva er fordeler og ulemper med en gitar uten strengelås? Ser at SV5470 ikke har det, betyr det at jeg ikke kan voldta tremoloen, ta masse dive bombs osv uten at den går ut av stemming? :ninja:

SV5470 har et tremolosystem som ikke er låsbart - og ser ut som om det er mer i samme klasse som Wilkinson eller standard strat system. Jeg har ikke prøvd det, men går ut i fra at det er bra for mild til moderat vibbing, men ikke egnet til dive bombs og lignende ekstrem bruk, som man kan med Floyd Rose type systemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.