Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Noice gate


Troll

Anbefalte innlegg

Feedback er bare lyden som går i loop, altså forsterkeren sender ut signalene og mikkene plukker dem opp og forsterkeren forsterker signalet igjen, og du har en ond sirkel.

En noise gate slepper ikke igjennom noe som helst før lyden når et nivå du har funnet fram til, og vanligvis så stiller du inn hvor lenge gaten skal holde seg oppe etter at nivået er for lavt og hvor lang tid den skal bruke på å lukke seg (fade out eller bare kutte rett av, eller alt i mellom).

Vet ikke om nose reduction er nøyaktig det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feedback er bare lyden som går i loop, altså forsterkeren sender ut signalene og mikkene plukker dem opp og forsterkeren forsterker signalet igjen, og du har en ond sirkel.

En noise gate slepper ikke igjennom noe som helst før lyden når et nivå du har funnet fram til, og vanligvis så stiller du inn hvor lenge gaten skal holde seg oppe etter at nivået er for lavt og hvor lang tid den skal bruke på å lukke seg (fade out eller bare kutte rett av, eller alt i mellom).

Vet ikke om nose reduction er nøyaktig det samme.

Nei, Nose reduction er noe helt annet, det. Se denne linken, for eksempel:

http://www.plasticsurgery4u.com/procedure_..._wide_nose.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hinter du om hva NOISE gate er?

¿qué?

Hvorfor tror du jeg satt "Noice gate" i anførselstegn ?

Jeg vet jo utmerket godt hva en noise gate er, men her etterspørres det noe som kalles "noice gate" og det er jeg mer usikker på. Er ikke Noice en by i Frankrike eller Italia ? En byport med andre ord ? Og stenger en slik en ut støy og feedback ? Tja.. noen porter er jo oppmurte og relativt solide, så det er jo ikke helt usannsynlig i alle fall da.. men..

Endret av Greener
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Stenger disse ute bare støy eller også feedback?

Regner med at Noice Gate, Noice Reduction og alt det der er samme greia eller?

Noen anbefalinger til rimelig med greie pedaler?

Heisann. Jeg lurte på det samme for en stund siden og laget meg en tråd på et annet forum. Etter diverse innspill postet jeg dette;

Til alles ovveraskelse satt jeg ned foten og kjøpte meg en Boss NS-2 i dag og har nå testet ut litt... ^_^

Den fungerte AKKURAT som jeg ville selv med HØY lyd! (Spilte med ørepropper - haha). Eneste er at selve spillinga ikke ALLTID låt like fet pga. for mye kutting, men det er jeg villig til å leve med eller stille frem og tilbake.

Viste seg at (var vel Trond som sa det) det med feedback destroyer stemte når jeg hørte med de på musikksjappa. Ikke ment til gitar fordi det vil forandre lyd.

Kan nå hvertfall trygt anbefale Boss NS-2 Noise Suppressor. Hvertfall i forhold til prisen på 685,-.

Men setup er VIKTIG. Det viser seg å hvertfall være 3 muligheter for å koble alt sammen, og jeg tror grunnen til at det gikk så helvetes dårlig med Artecen var at jeg tok HELT feil kopling. Han på musikksjappa forklarte litt;

Alternativ 1: Den jeg tror jeg kommer til å bruke og som står i bruksanvisningen til gaten = Effektsløyfe.

Gitar til input-noise, send-noise til input-vreng, output-vreng til return-noise, output-noise til amp.

Konklusjon: Man blir kvitt all ulyd/koselyd (elektrisk støy) inkl. feedback fra amp, men noisen gater kanskje ikke like tight som alternativ 2.

Alternativ 2: Den jeg ble anbefalt av sjappa.

Gitar til input-noise, output-noise til input-vreng, output-vreng til amp.

Konklusjon: Gatinga blir så tight som mulig, og unngår feedback MEN man vil oppleve buzze-lyd (elektrisk støy) fra amp.

Alternativ 3: Slik jeg gjorde i første omgang.

Gitar til input-vreng, output-vreng til input-noise, output-noise til amp.

Konklusjon: Gjorde det ikke mye bedre... Anbefales IKKE!

-Håper dette hjalp deg noe i valget ditt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.