Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny gitar, fender?


kbaa

Anbefalte innlegg

Har tenkt kjøpe meg ny gitar, da den gamle gitaren passer bedre som samleobjekt.

Holder for tiden på å lære meg sultans of swing. Har sett videoeklipp av folk som spiller denne på en fender.

Så jeg vurderer en fender, eventuelt en annen gitar som passer til Dire Straits. Har sett på fender, men det finnes mange forskjellige utgaver.

Da mine kunnskaper om gitar begrenser seg til å spille gitar, lurer jeg på om noen kan anbefale en fender eller en annen gitar til en grei pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den "gamle" Dire Straits sounden er typisk stratocaster og mye med pickup velgeren i mellom posisjon (bridge/middle)

Alle Fender Stratocastere låter ganske likt (innenfor rimelighetens grenser selvsagt) men velger du en strat med singelcoils så får du i utgangspunktet det riktige soundet.

Spørsmålet er vel heller hva du skal bruke av penger, hva du liker i forhold til halsradius, gripebrett materiale (lønn eller rosewood) tremolo osv, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.