Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Effect Loop


Tom Dooley

Anbefalte innlegg

Hey!

Har en Crate Vintage Club der effektsløyfa kun har ett høl. Dvs. at man trenger en y-split for å få det til å funke. Og det har jeg laget meg, men dette generer jo ganske mye støy. Opplevde det samme da jack-skjøtene fra send og return i brettet mitt lå i kontkt med hverandre. (Dette da med en annen amp med vanlig send og return).

Kan jo ikke si sikkert at det er derfor det støyer når jeg bruker effektsløyfa, men jeg veit at brettet mitt er mer eller mindre støyfritt, og jeg har jo opplevd samme støy ved at jack-pluggene fra send og return kom i kontakt med hverandre. Så i og med at signalet nå både sendes og mottas på en trs-jack så er de jo i kontakt i aller høyeste grad.. Og dette vil da skape støy. Right?

Noen som kan forklare meg hvorfor?

Og om det er så enkelt som bare å sette i en hunn-jack til i amp'en og lage en vanlig send og return ved å rett og slett bytte ut den hunn-jacken som sitter der med to vanlige mono-hunnjacker og lodde send-kablene i den ene og return-kablene i den andre. Må til med borrmaskin for å lage et høl til, men sånn ellers så høres dette ganske overkommelig ut. Men om det er slik at problemet jeg refererer til egentlig ikke skal lage støy så vil jeg jo heller prøve å finne ut hva som er feil. Noen som har erfaring med noe slikt?

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.