Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fender, Fender, Fender


ibanez

Anbefalte innlegg

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Fender = gitar historie!

Jeg vil velge å gå så langt som å si at en Stratocaster nærmest er selve definisjonen på solid-body elektrisk gitar. Merker som Ibanez, EBMM, Jackson, ESP har alle design som er viderutviklet fra en standard Stratocaster form.

Fender passser muligens ikke til alles smak, men det er et merke man definitivt skal ha litt respekt for! Å rakke ned på Fender som gitarist, er som at en kjernefysiker skulle rakket ned på Einstein...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hendrix blir fremstilt som et musikalsk geni av dimensjoner. Når noen sier Hendrix er et musikalsk geni får jeg like vondt i magen som når The Edge blir dratt frem som genial med fraser som dette: "Han kan ikke en eneste akkord, han finner på nye og det er dødsfett ass!!!"

Ingen språkforsker ville genierklært et spedbarn: "Å hør a! Han/hun/det kan ingen ord men klarer likevel å uttale infinitivsmerket!!!"

Hvem vet hva Hendrix egentlig spilte? Folket som hørte på røkte så mye, konstant - hvem er egentlig årsaken til tungmetallene som la seg på båndet og ble til tøft gitarbråk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen svare meg på en ting:  

Hva er så bra med fender? Jeg har prøvd flere fendergitarer og

klarer ikke å like fender! Halsene er for tykke! De er strygge! (Da tenker jeg ikke på John5 tele'n)...

Fender = Tidenes mest oppskrytte gitarmerke!

Jeg ville vel heller sagt Fender = Tidenes gitar.

Integrum sa det bra synes jeg, i at det muligens er definisjonen på solid body gitarer, og har bidratt utrolig mye til rockens utvikling. Det er vel også kansje den mest allsidige gitaren... både spillemessig og lydmessig. Fender gitarer for meg er også som en vakker dame, som blir penere og penere etter som årene går (i motsetning til de fleste damer hehe).

Ibanez (de litt dyrere japanske, de billige plankene har jeg ikke mye til overs for) er kjempemessige gitarer, det samme er Gibson, PRS, Suhr, Tylor, Peavy, MusicMan etc. etc... Men Fender vill alltid være Fender.

(Og legger man litt extra penger på bordet, kan du jo få halsen akkurat som du vil ha den).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo umulig å være uenig i at Fender har betydd mye for elgitarens utvikling, helt i begynnelsen. Etter Stratocaster i 1954 har de jo ikke tilført noe nytt av betydning! Vil hevde at Fender lever godt på gamle helter som ikke hadde så mye å velge i...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.