Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Jørn Lande


Troll

Anbefalte innlegg

Søkte etter litt sanger av han på YouTube og må si at jeg hører hva jeg hører. Noen som liker?

Litt Black Sabbath aktig i mine ører. Men det kan hende jeg er ute og kjører.. Men uansett. Syns det låter dritbra.

EDIT: Bedre kvalitet på myspace enn på youtube:

http://www.myspace.com/realjorn

name="allowFullScreen" value="true"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>">
name="allowFullScreen" value="true"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350">

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jørn Lande har vært den mest markante metal-vokalisten i Norge de siste 15 år. Slo igjennom med Vagabond sammen med bla. Tekrø, Skaget og Krokstad. Hadde etterpå et Whitesnake coverband før han slo seg sammen med de to original-gitaristene i Whitesnake, Micky Moody og Bernie Marsden, og dannet the Snakes som var farlig nær tidlig Whitesnake-musikk. Han har jo også ry på seg for å være en vokalist som ligner mer på David Coverdale enn Coverdale selv.

Siden ble det vel solo-prosjektet Jorn i tillegg til bandet Masterplan, og han hadde også en kort karriere som vokalist for Yngwie Malmsteen. En av Jorn-platene som virkelig er verd å sjekke, er Unlocking the Past der han har coverlåter av band som har betydd mye for ham, som MSG, Deep Purple, Rainbow, Whitesnake... Meget bra plate med versjoner som nesten ikke står noe tilbake for originalene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten ikke står tilbake? Hør for eksempel på originalen av knall- låta "Kill the King", og så på Lande- versjonen etterpå..

Sa ikke at de var bedre. Heller ikke like gode. "Nesten" uttrykket var mer en generell betraktning. Ingenting slår Rainbow line-up'ene fra 75-77, bare så det er sagt. (Men med å skrive det slik hadde jeg et håp om å få den yngre garde til å sjekke ut god gammel heavy-rock ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.