Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ground Control PRO fra statene


Snoggy

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har lenge vurdert å kjøpe et ground control pro midi brett på ebay men er ikke helt sikker på hvordan jeg skal få strøm i det.

Må jeg ha en omformer eller kan en Cioks AC rider som har en 9VAC 800ma inngang klare å levere strøm til denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ground controllen kan ta phantom power.

Det er det enkleste, så slipper du strømforsyning til selve brettet.

Det som er problemet er jeg ikke har noe i racket som kan gi phantom power til GCP. Derfor lurer jeg på om jeg kan eventuelt bruke en norsk 9vAC adapter uten å svi av hele brettet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er problemet er jeg ikke har noe i racket som kan gi phantom power til GCP. Derfor lurer jeg på om jeg kan eventuelt bruke en norsk 9vAC adapter uten å svi av hele brettet :P

ikke no problemen å bruke vanlig norsk 9vac adapter, gjør det selv. kjøpte min gcp på ebay. Men det jeg sliter med er å phantom powre gcp. Jeg er ikke sikker på om den bare tar strøm fra gcx'en. Jeg har min gcx på rep, så jeg har ikke fått prøvd. Men gcp tar i hvertfall ikke strøm fra min rack enhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke har en enhet i rack'et som kan gjøre phantom power er det fint mulig å få tak i MIDI-kabler med inngang for 9V, evt kan du bare bygge en liten overgangsboks om du har greie på å lodde. Rocktron ser ut til fortsatt å skaffe kabel for phantom power, søk på RDMH900.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har da aldri gått så mye strøm i en standard MIDI- (5-pins DIN) - kabel som du skriver om. Det er jo datasignaler, og ikke egnet til strømforsyning i det hele tatt. Blant annet er jo ikke nok strøm.

Er det en eller annen spesialløsning du skriver om?

Phantompower MIDI kabler har fler pins en standard.

Flere fabrikanter som har de, men Rocktron sine er de enkleste å få fatt i raskt.

Skal være enkelt å modde en preamp eller effetprossesor til å sende phantompower

hvis den ikke gjør det fra før.

Fikk det gjort med en ADA MP1 og det var en smal sak :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har da aldri gått så mye strøm i en standard MIDI- (5-pins DIN) - kabel som du skriver om. Det er jo datasignaler, og ikke egnet til strømforsyning i det hele tatt. Blant annet er jo ikke nok strøm.

Er det en eller annen spesialløsning du skriver om?

Skal man tro speccen på pedalbrettet mitt kjører jeg fint over 2A gjennom min, funker fett. Og det er rocktron som har designet det, så jeg tror ikke det burde være noe problem.

Eller, jeg kan garranterer deg at det ikke er noe problem, jeg har fantommatet pedalbrett noen år nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.