Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ibanez SAS 36-FM Problem


bannannsplitt

Anbefalte innlegg

Det skjer fordi du byttet til tykkere strenger.. Tykkere strenger øker spennet i strengene og dermed vil tremoloens fjærer som skal balansere broen bli for svake. Skru av lokket på baksiden av gitaren og skru de to store skruene som holder fjærkloen litt lengre inn i kroppen slik at fjærene blir litt strammere for å balansere tremoloen igjen.

Endret av Greener
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt du på tykkere strenger enn du hadde før?

Mulig du må justere litt på fjærene (du finner de ved å skru av bakplata på gitaren).

Et kjapt søk på google så finner du mer info :)

eks. på søkeord: guitar tremolo setup

håper dette var til hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt du på tykkere strenger enn du hadde før?

Mulig du må justere litt på fjærene (du finner de ved å skru av bakplata på gitaren).

Et kjapt søk på google så finner du mer info :)

eks. på søkeord: guitar tremolo setup

håper dette var til hjelp :)

+9 :D

Er bare å stramme på tremmen ja,,

men gjerne slakk ut strengene litt før du gjør det,

.. vil bli et jævla slit på strengene og fjæren om strengene "holder fast" i tremmen imens du strammer den tilbake, OG.

vet ikke hvor stram du liker den, men strammer du fjæren mye, så kan det virke veldig stivt å dive med tremoloen.

Har ivertfall opplevd det med Peavey`n min.

må prøve å finne nesten et "balansepunkt" , som på en floating trem.. bare ha liiiitt mer trekk på fjærene sånn att ikke tremoloen gir etter når du bender..

Det synest jeg er det eneste kjipe med floating :)

Endret av xshorteyx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

+9 :D

Er bare å stramme på tremmen ja,,

men gjerne slakk ut strengene litt før du gjør det,

.. vil bli et jævla slit på strengene og fjæren om strengene "holder fast" i tremmen imens du strammer den tilbake, OG.

vet ikke hvor stram du liker den, men strammer du fjæren mye, så kan det virke veldig stivt å dive med tremoloen.

Har ivertfall opplevd det med Peavey`n min.

må prøve å finne nesten et "balansepunkt" , som på en floating trem.. bare ha liiiitt mer trekk på fjærene sånn att ikke tremoloen gir etter når du bender..

Det synest jeg er det eneste kjipe med floating :)

Som det sies - slakk ned strengene noe før du strammer fjærene, det må du jo uansett også for å få gitaren stemt igjen.

Forøvrig er dette en floating trem.. så tremoloen skal balanseres parallellt med kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som det sies - slakk ned strengene noe før du strammer fjærene, det må du jo uansett også for å få gitaren stemt igjen.

Forøvrig er dette en floating trem.. så tremoloen skal balanseres parallellt med kroppen.

er ikke dette en gitar med "dive only" trem?

blir så forvirra av alle rare tremolo modeller nå att jeg vet ikke hva jeg skal kalle alt,

OG ja.. man må seff slakke dem for å få den stemt igjen,, glemte den biten i sta,, tenkte på det,

men ordene kom ikke opp på skjermen ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne gitaren har altså en Fulcrum tremolo som i prinsippet virker som en floyd rose e.l. i forhold til at den balanserer mot to stud'er/pinner/anker og dermed har du litt up-bend også når den flyter.

trem_c.jpg

(de røde feltene er bare å overse i illustrasjonen)

Her er en Floyd type : (samme system i utgangspunktet)

trem_b.jpg

Og her er det du tenker på en vintage type hvor du kan la tremoloen hvile helt mot kroppens overflate hvis du vil (selv om også denne kan gis en liten vinkel - som på illustrasjonen

trem_a.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.