Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

hendrix forsterker


lampshade

Anbefalte innlegg

Jeg tviler på at noen påstår at disse gutta spiller på siste hyl, eller trendy saker, men det er fortsatt etter min mening en helt fantastisk framføring. Være gjerne uenig.

Hvis Rain Dogs tar turen til Ampfield igjen MÅ du dra deg dit! Knallbra Waits-tributeband :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Det er jo det JEG har sagt hele tiden, så hva var det vi var uenige om?

Det var vel heller et svar til castorfiber i forhold til om mine erfaringer og amper er det som passer for de som kjøper dyrt utstyr for første gang. Forøvrig tror jeg vi er ganske enige. Forskjellen er kanskje at jeg syns det er veldig flott med yngre gitarister som har sansen for, og er interessert i Hendrix og Marshall amper. Klarer ikke å la være å backe opp slike interesser, og trodde det var en viktig del av hva dette forumet skulle bidra med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel heller et svar til castorfiber i forhold til om mine erfaringer og amper er det som passer for de som kjøper dyrt utstyr for første gang. Forøvrig tror jeg vi er ganske enige. Forskjellen er kanskje at jeg syns det er veldig flott med yngre gitarister som har sansen for, og er interessert i Hendrix og Marshall amper. Klarer ikke å la være å backe opp slike interesser, og trodde det var en viktig del av hva dette forumet skulle bidra med.

Jeg synes du har hatt noen veldig gode og informative innlegg i denne tråden, men det castor sier er også grei input som gjerne kan nevnes i samme tråd. Også innos sitt innlegg om rimelige alternativer er fin input. I en tråd som dette er det viktigste å "redde" en potensiell kjøper fra markedsføringshelvete slik jeg ser det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du har hatt noen veldig gode og informative innlegg i denne tråden, men det castor sier er også grei input som gjerne kan nevnes i samme tråd. Også innos sitt innlegg om rimelige alternativer er fin input. I en tråd som dette er det viktigste å "redde" en potensiell kjøper fra markedsføringshelvete slik jeg ser det :)

+1 Og i tillegg prøve å få gitarister i startfasen til å legge fokus på å utvikle sitt eget sound. Ser allikevel "nødvendigheten" av en "kopieringsfase" som kan danne et grunnlag for å utvikle en egen sound. At en ung gitarist er interessert i Jimi Hendrix, ser jeg på som udelt positivt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis "markedsføringshelvete" i dette tilfelle er Hendrix signatur Strat, og Hendrix signatur Stack så er vi helt enige. Å anbefale en god Strat, og en god og rimelig løsning for Marshall lyd for en som er interessert, må vel være lov i en tråd som handler nettopp det. At mange benytter anledningen til å fortelle om hvor skjærende og dårlig de syns lyden til Hendrix er, og hvor god lyd det er i Vox AC30 og Fender Twin (utmerkede amper begge to), syns jeg ikke er å ta trådstarter på alvor i forhold til tema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg noe sted har gitt uttrykk for at det du har skrevet er feil, eller på noen måte uønsket informasjon, beklager jeg det. Det har ikke vært hensikten. Jeg synes innleggene dine er bra og velbegrunnet informasjon. Det jeg ønsket var kun å komme med en litt annen vinkling.

En av de tingene som er bra med dette forumet, er at alle bør og skal få mene det de vil, uten at noen skal påberope seg at de "eier sannheten". :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke opplevd det som noen kritikk fra deg castorfiber, men er uenig i at min erfaring med slike amper ikke skulle ha noen relevans for andre enn meg selv. Trodde det var erfaring og info om Marshall-lyd og Hendrix det ble spurt om i denne tråden, og det har jeg forsøkt å svare på ut fra min erfaring og kjennskap til temaet.

Lampshade sier at han har spilt Hendrix i noen år, så jeg har ikke akkurat inntrykk av at det er konfirmasjonspengene han skal bruke på utstyr. Hva han ønsker å velge å kjøpe, kan han vel finne ut av selv ut i fra det budsjettet han har. Kanskje han vant på lotto sist lørdag for alt jeg vet.

Edit: jeg har ikke engang prøvd å pushe noe av det jeg har til salgs

Endret av GunnarpåMo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel heller et svar til castorfiber i forhold til om mine erfaringer og amper er det som passer for de som kjøper dyrt utstyr for første gang. Forøvrig tror jeg vi er ganske enige. Forskjellen er kanskje at jeg syns det er veldig flott med yngre gitarister som har sansen for, og er interessert i Hendrix og Marshall amper. Klarer ikke å la være å backe opp slike interesser, og trodde det var en viktig del av hva dette forumet skulle bidra med.
Vel, jeg er 17, og hadde tidligere en Fender Bassman (blackface) fra '65.

Nå nylig fikk jeg meg en Marshall 18w klone, etter å ha funnet ut at en 100w ble i meste laget.

Tror nok forskjellen for det meste ligger i hvordan vi ordlegger oss. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke opplevd det som noen kritikk fra deg castorfiber, men er uenig i at min erfaring med slike amper ikke skulle ha noen relevans for andre enn meg selv. Trodde det var erfaring og info om Marshall-lyd og Hendrix det ble spurt om i denne tråden, og det har jeg forsøkt å svare på ut fra min erfaring og kjennskap til temaet.

Lampshade sier at han har spilt Hendrix i noen år, så jeg har ikke akkurat inntrykk av at det er konfirmasjonspengene han skal bruke på utstyr. Hva han ønsker å velge å kjøpe, kan han vel finne ut av selv ut i fra det budsjettet han har. Kanskje han vant på lotto sist lørdag for alt jeg vet.

Edit: jeg har ikke engang prøvd å pushe noe av det jeg har til salgs

du har gitt meg mange gode råd og tips.kjempefint å chatte med noen som,har stor kunnskap om marshall amps.dessuten virker det som du er godt orientert,om hendrix soundet også.ja,jeg har spillt hendrix i noen år.er lei av å spille det på en fender performer amp.greit nok for sanger som,little wing,castle made of sand.osv.som har for det meste cleane parter.men den litt fuzzier tyngre delen,av hendrix er vell mere marshall.nei,jeg er ikke konfirmant.10 år eldre enn det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg noe sted har gitt uttrykk for at det du har skrevet er feil, eller på noen måte uønsket informasjon, beklager jeg det. Det har ikke vært hensikten. Jeg synes innleggene dine er bra og velbegrunnet informasjon. Det jeg ønsket var kun å komme med en litt annen vinkling.

En av de tingene som er bra med dette forumet, er at alle bør og skal få mene det de vil, uten at noen skal påberope seg at de "eier sannheten". :)

kjempefint forum dette.hadde blitt en kjedelig verden,visst alle hadde samme oppfatning om musikk.virker som kunnskapen om,gitar og forsterker er stor her.men de fleste er vell litt over snittet interesert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi spiller en del Hendix cover innimellom og man kan selvfølgelig spille hendrix på hva som helst, men hvis du ønsker at det skal låte nogenlunde likt som orginalen kommer du ikke unna en Marshall amp, en strat og en fuzz.

Jeg tror ikke det er avgjørende om marshall'en er en 50W eller 100W eller har KT66 eller EL34. Det låter hendrix nok for de fleste. Mye av lyden til hendrix ligger i samspillet mellom fuzzen og marshall kretsen. Det fungere ikke på samme måte med andre amper (med unntak av marshall kopier). Og fuzzen fungere heller ikke på samme måte med en annen gitar.

SRV som eksempel på en som spiller som hendrix jeg ikke helt med på. SRV hadde en helt annen lyd enn hendrix, men spiller så fett at ingen bryr seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.