Web Analytics
Gå til innhold
forum2

Å spille i band suger...

Anbefalte innlegg

viktigste er å være på samme bølgelengde(musikalsk), prøv å bli kjent me folka før du kaster deg ut i noe som blir waste of time uansett. kjemien må være der hvis det skal gå framover eller bli produktivt, ingenting er som en produktiv øving eller en bra konsert :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
sliter med en uengasjert gitarist :(

Jeg blir uengasjert ;p

Vi kommer omtrent aldri noen vei med øvingene, men allikevel skal dem ha øving..

og jeg jobber 6 dager uka, dritsliten, så når dem forlanger att jeg skal være med på øving kun for å være der..

da blir jeg sur :P

Endret av xshorteyx

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skjønner akkurat den der.. jeg har fått mindre tid til alt pga bandet. og når gitaristen bare spiller noe helt random når vi andre øver blir jeg litt irritert :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

av alle jeg har spilt med igjennom de siste 12 år. så er det bare 3-4-5stk som jeg har god band-kjemi med. om det sier mer om meg enn andre er mye mulig. hehe.. men, takler man ikke motgang i ett band.. nei, da får du kjøpe deg en basstromme på ryggen, hi-hat over hodet, trekkspill stativ og kassegitar.. karl johan next!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Axl er ei pingle. Jeg heller mer mot Dave Mustaine. Helt ærlig, jeg har alltid likt de banda/ platene hvor en person lager all musikken og er leder i bandet best. Musikken blir mer ensarta og fullstendig på en måte virker det som.

Haha. Mustaine er vel ei større pingle enn Axl, det klarer jo enhver idiot å se. Og ja, jeg sikta til deg!!!

Mustaine er tøff han, men bitterheten han har vist etter Metallica er jo helt latterlig. De fleste medlemmene av verdi i Megadeth har vel slutta av egen vilje også, eller ved uenighet med Mustaine. Han hadde vel bare hatt godt av å ha Menza og Ellefson i bandet enda. Friedman vil vel neppe tilbake.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min erfaring er at det blir enklere å spille desto ferre musikere som deltar :P 2musikere kan finne masse ting de to liker, så styrer man unna ting man ikke liker. Kommer det 1person til med må man kompromisse mer, får spillt mindre ting en selv har lyst til å spille, og må spille mer man ikke ønsker å spille. Sånn fortsetter det. Dersom man finner riktige personer som man er på musikalsk bølgelengde er saken biff. Men jo fler man drar inn i bandet jo vanskligere blir det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Band er drit morro! :D Man må bare finne de rette folka.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde et band en gang......

Måtte bare slutte på grunn av at ingen andre viste noe engasjement, men.. Et nytt band er i gjære.. Et stort band! Et flott band.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Haha. Mustaine er vel ei større pingle enn Axl, det klarer jo enhver idiot å se. Og ja, jeg sikta til deg!!!

Mustaine er tøff han, men bitterheten han har vist etter Metallica er jo helt latterlig. De fleste medlemmene av verdi i Megadeth har vel slutta av egen vilje også, eller ved uenighet med Mustaine. Han hadde vel bare hatt godt av å ha Menza og Ellefson i bandet enda. Friedman vil vel neppe tilbake.

Uansett, band med en "leder" som leder bandet fungerer best etter min mening. Samme som med en bedrift det...........for å få noe gjort trenger man alltid et hierarki. Dog vil ikke det si at de andre medlemmene skal være helt passive og ikke gjøre en dritt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haha, fy faen, dette beviser bare så lett hvor trangsynte folk er. Poenget med å spille sammen med andre er å bli en bedre musiker. Hvis man starter et band med intensjonen om å "slå igjennom" har dere allerede tapt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Haha, fy faen, dette beviser bare så lett hvor trangsynte folk er. Poenget med å spille sammen med andre er å bli en bedre musiker. Hvis man starter et band med intensjonen om å "slå igjennom" har dere allerede tapt.

Nettopp! Finnes ikke noe som er mer tilfredsstillende enn å spille i et band i de øyeblikkene det virkelig svinger, og man bare ser på hverandre med et kjempeglis! I tillegg til det Holyman sier her, er det kunsten å spille på hverandre, og la de andre medlemmene få gjøre det de er gode til, og til en viss grad overse de egenskapene ved de andre medlemmene man ikke liker. Man greier ikke å drive et band med 4-5 ego-tripper i lengden. Å spille sammen skal være gøy!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Uansett, band med en "leder" som leder bandet fungerer best etter min mening. Samme som med en bedrift det...........for å få noe gjort trenger man alltid et hierarki. Dog vil ikke det si at de andre medlemmene skal være helt passive og ikke gjøre en dritt.

*host*Mastodon*host*

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt enig. Man trenger ett band med en som har ansvaret. Se på Maiden. Steve Harris er lederen. Og som Blaze Baley sa. Det beste med å bli kastet ut av Maiden var at han endelig kunne kjøre motorsykkel igjen.

I band med flere ledere blir det gjerne mer unødvendige krangler. Lars Ullrich vs James Hetfield. Etc.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Helt enig. Man trenger ett band med en som har ansvaret. Se på Maiden. Steve Harris er lederen. Og som Blaze Baley sa. Det beste med å bli kastet ut av Maiden var at han endelig kunne kjøre motorsykkel igjen.

I band med flere ledere blir det gjerne mer unødvendige krangler. Lars Ullrich vs James Hetfield. Etc.

Delvis enig, men det krever at lederen er en god leder. Dvs. at han/hun lar musikerne få utfolde seg og ikke alltid forteller musikerene du skal spille sånn og sånn! Ved nazi-lederstil må man regne med masse utskiftninger, jmf. Ritchie Blackmore, Malmsteen osv. (Men nå har jo de gjort det såpass bra at de kan gjøre hva de vil...) Stabilitet og kontinuitet gjør at et seriøst band utvikler seg sammen og blir en bedre enhet. Sånn sett er jo Maiden et godt eksempel etter hvert.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.