Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Å spille i band suger...


forum2

Anbefalte innlegg

Er drit lei. På ca. ett år har fire blitt uvenner, to fått sparken, en stukket stille av og en oppført seg som en idiot i fylla - han er en av de to som har fått sparken.

Føler for å legge hele greia på hylla nå.. bare sitte hjemme på rommet og klunke litt på kassegitaren.

Flere som har slike flotte erfaringer med band?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er drit lei. På ca. ett år har fire blitt uvenner, to fått sparken, en stukket stille av og en oppført seg som en idiot i fylla - han er en av de to som har fått sparken.

Føler for å legge hele greia på hylla nå.. bare sitte hjemme på rommet og klunke litt på kassegitaren.

Flere som har slike flotte erfaringer med band?

Høres virkelig ut som om du er i feil band?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er drit lei. På ca. ett år har fire blitt uvenner, to fått sparken, en stukket stille av og en oppført seg som en idiot i fylla - han er en av de to som har fått sparken.

Føler for å legge hele greia på hylla nå.. bare sitte hjemme på rommet og klunke litt på kassegitaren.

Flere som har slike flotte erfaringer med band?

Pessimist eller?

Oddsene får å få et band til å "funke",(( hva man enn legger i det å "funke")), skulle da være litt over 50/50...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er drit lei. På ca. ett år har fire blitt uvenner, to fått sparken, en stukket stille av og en oppført seg som en idiot i fylla - han er en av de to som har fått sparken.

Føler for å legge hele greia på hylla nå.. bare sitte hjemme på rommet og klunke litt på kassegitaren.

Flere som har slike flotte erfaringer med band?

Enig med deg. Det kan være stress, og finne i pose å sekk finner du aldri. Og du får aldri mer du jobber for selv. Life is a bitch. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en trommis som er litt vond å ha med å gjøre.

Kommer aldri på øving, og kommer han er han sein. Han har ikke tatt seg tiden til å lære sangene våre, han klarer ikke holde takten vi spiller (kjører sitt eget løp), og spiller litt som han vil.

Når vi skulle spille inn demo var han der ene dagen, og vi brukte ca. hele dagen på at han skulle få spilt inn trommebiten.

Andre dagen kom han ikke i det hele tatt fordi han skulle på øving med andre bandet (som attpåtil er relativt useriøst, synger om bæsj osv.).

Da måtte vi bruke midi-trommer, og gjett om ikke hele innspillingen var over på 1-2 forsøk.

Men vi gir ikke opp! Svømmer ikke akkurat over av ledige trommiser i området, og tror det vil funke om vi får "temmet" han. =p

Endret av Innos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i et band som jeg syntes funket helt forferdelig.. Fikk tilbud om å bli med i bandet, og sa ja til å prøve ut litt.. Kjemien funket ikke, musikksmaken vår var forskjellig (iallefall min i forhold til de andre), og det ble aldri noe "driv" når vi spilte på øvinger. Møtte opp på øvinger et par måneder, og sluttet så å komme ved å komme på unnskyldninger o.l til jeg sluttet helt. Jeg har også flyttet til trondheim, som er ca 1 time med buss unna der bandet øver, og nå får jeg telefoner hele tiden som nærmest kan oppfattes som tvang til å fortsette i bandet, men det er kanskje ikke så rart at de vil ha meg? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste mennesker er ubrukelige. Bruk heller tid på å finne noen som er på samme bølgelengde. Evt. styr bandet som en diktator, si fra første dag at dette er mitt band og sånn er det bare. Spark personer som ikke fungerer uten nåde og aldri gi de 2 sjangser.

Gir man opp har man tapt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt handler om å finne de rette folka. Kan være virtuoser hele gjengen, men om det ikke funker sammen så kommer man ikke lenger enn den lokale fotballpuben liksom. Spiller i band med folk jeg aldri hadde sett før jeg begynte å spille med dem og det er helt toppers så langt. Alle kan være helt ærlige uten å være redd for å såre noen. Typisk jeg sku få senebetennelse akkurat NÅ... 2 nye band og har kun hatt 1 øving med begge...

edit: leif

Endret av orsvend
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det rare er jo at vi alle har hatt en jævlig god kjemi oss i mellom.

Person A sier til oss at den nye person B har snakket dritt om oss andre til person A. Person A spør så om det er greit at han kan gi person B sparken. Vi godkjenner dette. Så plutselig slutter person A og sier det er for å "pleie familien", men så finner vi ut at person A har startet nytt band sammen med person B.

Vi blir da sure på person A, men tilgir hverandre etter en stund, og person A ønsker å være med oss igjen. Han er veldig dyktig og forsåvidt en grei kompis så vi sier ja til dette. Person C, som hater person A mer enn oss andre fordi han bare stakk av blir da dritsur fordi han skal bli med igjen - og bare slutter uten å gi lyd ifra seg.

På et party blir en person D ganske stor i kjeften, og skuffer de andre musikerne i bandet med ganske grove påstander om hvor elendige de er, og at han ikke kunne stått foran andre folk og spilt med oss. Vi ber da person D dra til hel... og borte blir han.

Ja, selv om det ikke virker slik har det faktisk vært god kjemi, og alle har sett på de andre som kompiser... men så ser man jo plutselig hvor man har folk også.. hvem man kan stole på og ikke.

Et siste visdomsord: Aldri stol på en som drikker mer enn 4 pils på daglig basis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste mennesker er ubrukelige. Bruk heller tid på å finne noen som er på samme bølgelengde. Evt. styr bandet som en diktator, si fra første dag at dette er mitt band og sånn er det bare. Spark personer som ikke fungerer uten nåde og aldri gi de 2 sjangser.

Gir man opp har man tapt.

Axl? Er det deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.