Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny forsterker ødela "strømpadde", hva skjer?


Innos

Anbefalte innlegg

Fikk i dag min nye Ceriatone 18w TMB (Marshall 18w klone), og når jeg skulle skru den på, begynte alt å blinke (strøm gikk av/på relativt hurtig).

Når jeg prøvde den igjen gjorde den det samme med en annen forsterker, men tredje gangen jeg prøvde var den rett og slett dau (lampen på av/på bryter lyser såvidt).

Er nå litt redd for at det er noe galt med forsterkeren, og vil helst ikke prøve igjen før jeg vet hva som skjedde.

Min far mener det er fordi den går på 240V istedenfor 220/230, og at jeg må kjøpe en transformator, men jeg trodde da alt mellom 220V og 250 skulle funke fint?

De transformatorene jeg har sett er jo til og med 220/240V til 110/120V eller omvendt, så de burde da gå om hverandre?

Ellers kan jeg si at det er to utganger for høyttaler/kabinett, og om det finnes noe rett/galt her, så kan det godt hende jeg gjorde det galt (står ingenting om hvilken som skal brukes ved mono).

Kan det ha noen å si?

edit: Den nye forsterkeren oppførte seg forresten akkurat likt som den gamle (som jeg VET fungerer) på når jeg prøvde den med samme padda etterpå. Men den har jo fungert fint helt til jeg prøvde den nye forsterkeren på den.

Endret av Innos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.