Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Raskhet.....


Kramer

Anbefalte innlegg

  • Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hehe ..

Jeg tror ikke du helt skjønner hvor for detta er ..

Og jeg skjønner ikke helt meg på deg . for det ene øyeblikket så virker du så på fyr over hvem som er raskest ' date=' og kan alt om det , og i det neste sier du at det ikke er viktig osv .. Og du legger jo tydeligvis nok vekt på de ttil å lære deg alt om det ..[/quote']

Jeg synes det er greit å vite hvem som kan hva, men det vil ikke si det samme som at jeg synes det er viktig. Jeg mener at shred og lignende ikke bør blandes med virkelig god musikk.

For eksempel, jeg digger Pink Floyd, men bandet hadde blitt totalt ødelagt hvis de hadde hatt en shredder som gitarist. På den andre siden, så finnes det mange Metal band som har shred-gitar, og det passer til musikken.

Jeg har faktisk aldri ment at fart er en viktig del av gitarspill. Jeg foretrekker sakte gitarspill fremfor shred, har alltid gjort det. Du vet, det er lov å like to forskjellige ting. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rekorden som stod i Guinness book of records  var ca 450 toner per sekund under en improvisasjon over a moll.

Som jeg sa isted. Dette må være snakk om akkorder eller noe i den duren. Hvis du spiller 450 toner pr sekund (ihvertfall over lengre tid) vil det oppstå så mye friksjon at strengen ryker (hvis du spiller med plastikkplekter vil det jo smelte for *** :mrgreen: ).

Lurer uansett på hvordan de har telt dette.. Selvom du tar et opptak av noe sånt, kjører det veeeeldig sakte, vil det være så å si umulig å skille tonene fra hverandre :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke hvordan de telte, men vil anta at de brukte et elektronisk instrument (ikke gitar :P). Hver tone som klinger har et varierende antall andre toner som klinger, overtoner. Og et måleinstrument kan like godt måle den mengden overtoner og telle de med i totalen. Da kan kanskje tallet bli så høyt. Hadde alle tonene blitt plukket med plekter ville jo plekteret selv ha dannet lydbølger som vi kunne hørt... Greit å ha noen å spille til... Aaaa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om marcus paus sin rekort (satt på git) lød på 52 toner i sekundet.. Ihvertfall rundt der et sted..  

Men han spiller vel ikke gitar nå lengre, gjør han vel? (hørte han drev å komponerte klassisk)

Nei, han sluttet i '98, han studerer klassisk på Manhattan School Of Music i New York. Komposisjonene hans har visst blitt godt mottatt. Jeg fikk høre noe av det han lagde i fjor, veldig bra greier, originale og spennende arrangementer.

Sinnsykt god Jazz/Fusion-gitarist, synd at han sluttet å spille gitar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.