Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Raskhet.....


Kramer

Anbefalte innlegg

NEI!!!!!

Eg skal ikke starte noe krangel nå men.....

Dere snakker hele tiden om hvem som er verdens beste gitarist

og ikke minst hvem som er raskest og har best teknikk.

Men er det noen som "officielt" har en verdensrekord i å spille raskest?????

Guinness rekord eller noe sånt....................LED ZEPPELIN SMELLER SOM BARE JULING,INGEN KAN STEMME I MOT DEN....................

(Bare måtte få det med.....)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tror ikke Jimmy Page kan hamle opp på mange av dagens gitarister.... Igrunn ganske synd... :(

Tror hvertfall at Vai, Malmsteen, Alvin Lee, Angelo, Eddie Van Halen, Mike Amott og Zakk Wylde kunne gitt han altfor god konkuranse.....

(Nevnte bare de som poppet opp i hodet mitt, så beklager om jeg har glemt noen av shredde gudene deres....)

Tror Vai testet sammen med Total Guitar. Der spilte han rundt 25 bps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste i Total Guitar at det var en fyr som hadde tatt en undersøkelse på hvem som hadde spilt fortest og det viste seg at Steve Vai var den raskeste som hadde spilt 21 noter i sekundet ( :shock: ) på en solo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på hva du regner som raskest.. Hva som kreves for at det skal være spilt.

I guinnies rekordbok står det noe som tilsvarer 200 toner i sekundet eller noe slikt, altså det må være snakk om akkorder. Tenk, hvis du spiller en akkord opp og ned på en 12-strenger har du spilt 24 noter. Hvis du gjør dette to ganger på et sekund er du vel omtrent oppe i marcus paus sin rekord (husker ikke helt hva den er på, men han har vel raskeste spilling av kromatisk skala ellerno..), og det er jo ingen sak.. Så, alt ettersom hvordan du regner.

Men marcus paus blir vanligvis regnet som den raskeste gitaristen.

Ellers kan man jo se på paul gilbert og hans pick-drill.. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste i Total Guitar at det var en fyr som hadde tatt en undersøkelse på hvem som hadde spilt fortest og det viste seg at Steve Vai var den raskeste som hadde spilt 21 noter i sekundet ( :shock: ) på en solo.

For det første, det er ikke særlig fort. For det andre, mitt svar er det riktige svaret. :D

For de som lurer, her har jeg laget en liten liste over de raskeste, etter erfaring:

I. Marcus Paus

II. Shawn Lane

III. Rusty Cooley

IV. Francesco Fareri

V. Stéphan Forté

VI. Ron Thal

VII. Michael Angelo

VIII. Paul Gilbert

IX. Michael Romeo

X. Herman Li

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet ikke tilfeldigvis hvor fort Marcus Paus spiller' date=' Yngtchie?[/quote']

Vel, sist jeg pratet med han så spillte han noe sinnsykt fort, jeg trodde nesten ikke det var mulig å bevege fingrene så fort. Jeg er ikke helt sikker på nøyaktig hvor fort det var, men det var det raskeste jeg noen gang hadde hørt.

Shawn Lane var nok den eneste som kunne måle seg med Paus, men han døde som kjent i fjor. :( Men heldigvis så kunne Marcus spille mer enn bare raske løp, og det gikk mye på nydelige licks ála Vai og Lane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å huske at den rekorden som stod i Guinness book of records var ca 450 toner per sekund under en improvisasjon over a moll. Nå skal det mye til å måle så mange toner, og som kjent klinger det mange overtoner når en tone klinger.

Det er jo en grunn til at det ikke finnes noe innslag i Guinness book of records som heter "verdens raskeste gitarspill".

Forøvrig, det som stod i Total Guitar var en notert solobit som ble spilt likt hver gang. Mener igjen å huske at det var 24 toner i sekundet. Satriani med en av sine plektertappinglinjer.

Så for å svare på Kramer sitt spørsmål: Nei! Det er ingen som har en offisiell rekord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steve Vai var den raskeste som hadde spilt 21 noter i sekundet

For det første, det er ikke særlig fort. For det andre, mitt svar er det riktige svaret. :D

Hehe .. Right ..

Det er ikke særlig fort nei..

Jeg og har hørt at Vai er kjappest , ikke det at det ikke låter DRITT uansett når de prøver .. se på angelo og malmsteen og gilbert å gutta lissom , låter jo så ille atte helvete bryter løs etter 3 toner ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt hva som er så viktig med hvem som er rasket. Selv om du har bra teknikk trenger du ikke være dyktig musiker.

Det som gjør en til en god gitarist er etter min mening: følelse i soloene, feeling, at du har noe som gjør at du skiller deg ut fra andre gitarister. Selvsagt er også fart viktig, man kommer jo ikke bort fra det, men jeg mener det blir lagt for mye vekt på fart framfor mye av det andre jeg nevnte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ..

Jeg tror ikke du helt skjønner hvor for detta er ..

Og jeg skjønner ikke helt meg på deg . for det ene øyeblikket så virker du så på fyr over hvem som er raskest , og kan alt om det , og i det neste sier du at det ikke er viktig osv .. Og du legger jo tydeligvis nok vekt på de ttil å lære deg alt om det ..

tror de målingene er skeive , iallefall om de skal spille forskjellige noter .. Det går ikke an på over 21 i sekundet , og det går ikke på det engang .. det er bullshit ..

Nilsefix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.