Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Susing, men bare på clean-kanalen


Tom Dooley

Anbefalte innlegg

Hey!

Gikk til anskaffelse av en Crate Vintage Club 5212 i dag, og jeg er virkelig overrasket over hvor god den er. Storfornøyd med lyden, men det suser i clean-kanalen.. Uavhengig av volum, og om jeg har i kabelen eller ikke. Vel, det suser ikke. Mer lavfrekvent "humming". Men vrengkanalen er tyst.. Har prøvd med gate i effektsløyfa, men det er ingen forskjell. Merkelig.

Noen som hvet hva som er galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke sikker.. Men om du har noice gate mellom ampen og dne fortsatt suser, så er det vell noe med powerampen?

Prøv å koble preamp-delen mot poweramp fra en annen forsterker om du har anledning til det.

Og mottsatt. Syns det er en fin måte å teste de to delene på.

Pleide å bruke Line6 Pod som preamp via effektsløyfen i en annen amp og brukte ampen som poweramp.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde det nå, men det er støyer like ille uansett om jeg bare bruker power amp eller pre amp i Crate'n.. Men jeg la merke til at om jeg tar på kontrollplata eller knottene på crate'n så forsvinner litt av støyen. På langt nær all, men litt. Kan dette tyde på at joringa til preamp-røra til cleankanalen er borte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Tenkte jeg skulle grave opp denna tråden da jeg har fått litt mer info.

Hadde den på service, og fikk beskjed om at mesteparten av susinga antakeligvis kom fra effektloopen siden den er koblet inn via fire løse kabler som henger fritt og plukker opp en del støy. Grunnen til at den støyer på clean og ikke på vreng-kanalen er visstnok fordi clean-kanalen alltid går om effektloopen, men vreng-kanalen ikke kobler inn effektloopen før det sitter en kabel i loopen. Så om jeg kobler noe i loopen så støyer den like mye på begge kanalene.

Noen som har gode tips til hvordan jeg kan gjøre denne effektsløyfa mer støyfri?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.