Web Analytics
Jump to content

Bytte reimfester

Berg
 Share

Recommended Posts

Go kveld godtfolk.

Jeg skal bytte reimholdere, til noen litt mer robuste og solide. Har fått meg to nye nå som man fester reimen fast i en slags lås, og den andre delen er festet til gitaren. Det fungerer som en slags lås, man må løfte opp en liten knott før man tar av reimen fra gitaren. Men problemet mitt er at den gamle reimfesta er festen oppe nær neck pickupen, har en Epiphone Goth Explorer, men vil ha reima festet slik den er på Gibson '76 explorer. Men da må jeg skru inn skruen rett i gitaren, den andre reimfesta var det jo alerede et hull til. Så det jeg lurer på er om det er trygt å bare skru den andre rett inn, eller vil treverket sprekke osv da?

-Berg

Bruke en liten drill med et lite borr ( Mindre enn dimensjonen på skruen) og borre litt inn da? Sånn så jeg har et lite hull å gå utifra?

Edit:

Selfølgelig, tusen takk for rask svar. :) Skal bare sjekke med en kamerat som har gibson '76 Explorer, og sjekke helt nøyaktig hvor jeg skal feste reimholderen.

Edited by Berg

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Siste aktive tråder

• Beklager, jeg ser jeg var upresis. Jeg kunne tenke meg dette: * Bass-strenger fra et 009-sett * Diskantstrenger fra et 010-sett Takk for tips om å bestille fra strings and beyond. Hvor mye sånn omtrent koster det å få ting tilsendt derfra - det er vel både toll og frakt man må betale for?  Takk for tips, kan se etter dette merket. Fant ikke noe i Norge, men de har det sikkert på nettsiden Troll linket til.  Interessant. Det er jo ganske tynt, men kanskje prøver et slikt sett for å se hvordan det er. Takk for tips!
    • https://www.gear4music.no/no/Gitar-and-Bass/Fender-Hendrix-Voodoo-Child-Ball-End-Gitarstrenger-av-Nikkel-10-38/3G3G Kunne det funket, eller blir det for tynt i basstrengene?
    • Tipper han mener 10-42, altså basstrengene fra et typisk .009-sett. Vet ikke om noen slike sett i Norge. Curt Mangan har et slikt, mulig det kan lønne seg å bestille noen sett om gangen.
    • Enten har jeg missforstått noe, eller så må du utdype litt hva du mener. Er det til en 6-stengs elgitar, eller noe 12-strenger det er snakk om? Siden du nevner 009 på bass-strengen.  Det er vanlig med f.eks 10-46 (noen skriver 010 - 046 ) sett, eller 09-46 der første tall er lys E og 46 er mørk E. Jeg bruker 11 - 49 sett og det er perfekt balanse for min stil, bestiller i større kvantum her, av og til har de enten god kampanjer eller gratis frakt, som gjør at det lønner seg å bestille 10-20 pakker. https://www.stringsandbeyond.com/daddario-electric-guitar-strings-exl115-3d-blues-jazz-rock-11-49.html https://www.stringsandbeyond.com/ernie-ball-electric-guitar-strings-2220-12p-power-slinky-11-48.html Skal du bare ha et par sett, lønner det seg å bestille lokalt. 
    • Hei. Jeg kunne tenke meg .010 på de lyse strengene, og .009 på basstrengene. Tipper det finnes noen ferdige sett på utenlandske nettsider, men har ikke sett noe slikt på norske nettbutikker. Er det noen her som kjenner til norske selskaper som selger slike sett?  Alternativt kan jeg Kjøpe fra en utenlandsk nettbutikk. Hvordan blir det da med moms og frakt - er det noen som kjenner til hvordan dette er for tiden? Kjedelig å kjøpe strenger for 300,- men betale like mye i moms og frakt.  Kjøpe enkelt-strenger. Tipper dette blir en del dyrere enn eventuelle ferdige sett.  EDIT: Dette gjelder altså ordinære elgitar-strenger. 
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.