Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bytte reimfester


Berg

Anbefalte innlegg

Go kveld godtfolk.

Jeg skal bytte reimholdere, til noen litt mer robuste og solide. Har fått meg to nye nå som man fester reimen fast i en slags lås, og den andre delen er festet til gitaren. Det fungerer som en slags lås, man må løfte opp en liten knott før man tar av reimen fra gitaren. Men problemet mitt er at den gamle reimfesta er festen oppe nær neck pickupen, har en Epiphone Goth Explorer, men vil ha reima festet slik den er på Gibson '76 explorer. Men da må jeg skru inn skruen rett i gitaren, den andre reimfesta var det jo alerede et hull til. Så det jeg lurer på er om det er trygt å bare skru den andre rett inn, eller vil treverket sprekke osv da?

-Berg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruke en liten drill med et lite borr ( Mindre enn dimensjonen på skruen) og borre litt inn da? Sånn så jeg har et lite hull å gå utifra?

Edit:

Selfølgelig, tusen takk for rask svar. :) Skal bare sjekke med en kamerat som har gibson '76 Explorer, og sjekke helt nøyaktig hvor jeg skal feste reimholderen.

Endret av Berg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.