Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Drop Tuning


Leonard

Anbefalte innlegg

Synes drop tunings er ganske tøft, men det kan bli litt ensformig, særlig hvis man bare chugger, som jeg har en tendens til å gjøre

'

Ikke nødvendigvis.

Viss du klikker på Myspace-linken i signaturen min, og velger sangen "Black Hole" så bruker vi ikke en eneste powerchord gjennom sangen.

Har en flere sanger der vi bruker alt annet enn de vanlige powerchords.

Så det går fint an å variere. Dessuten syns jeg det er lettere å spille solo til Drop D. I standard-tuning går det oftest i G-dur i bandet mitt.

Mens i Drop D er det mye variert.. F-dur, D-dur, D-moll, E-dur ol..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Powerchord med de tre øverste strengene. Eller tar jeg feil? Sett på mye instruksjonsvideoer i det siste og der snakker de i hytt og pine om at arpeggioen er basert på den og den triaden. Fikk intrykk av at det var slik:

-----------

-----------

-----------

----14---

----14---

----12----

(e triad)

En triad (treklang på norsk) er en fullverdig akkord med grunntone, ters og kvint. En powerchord er ingen treklang, da den ikke inneholder noen ters.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En triad (treklang på norsk) er en fullverdig akkord med grunntone, ters og kvint. En powerchord er ingen treklang, da den ikke inneholder noen ters.

Okay, så dette her blir da en e molls treklang/e minor triad?

-------------

-------------

----12------

----14------

----14------

---(12)-----

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Black hole var en meget bra sang og et godt eksempel påhvordan man kan la være være å chugge, noe jeg må lære meg

:lol:

Det har vel egentlig ingenting med stemmingen å gjøre, da...
Det blir for enkelte lettere å variere toneart hvis man spiller i en drop tuning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drop tuning er kult, men det å stemma heile gitaren ned så og så mykje tykkjer eg etter kvart er poenglaust. Har ein ikkje absolutt gehør, kan ein jo ikkje høyra akkurat der og då om den og den sogen er stemt i E, Eb, D, C# osv. Einaste grunna til at eg stemmer ned Xiphosen er for å spela saman med alle songane eg likar som går i D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.