Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva er viktigst for deg


wyldedime

Anbefalte innlegg

Går du etter kjente, svindyre merker når du handler gitar/utstyr, eller gir du alle merker an sjanse og går etter det som høres riktig ut for deg?

Nå er det som regel en sammenheng mellom pris og kvalitet, men det er ikke bestandig tilfelle.

Dette er bare noe jeg lurer på siden det ser ut til at størsteparten av oss gitarister er notoriske merkedyr, og det eksisterer veldig mye jåleri blant oss(jeg har dyrere gitar enn deg, dermed er min mye bedre).

Er vi virkelig så uoppfinnsom at vi alle MÅ ha verdens mest overvurderte pedal etc.

eller er vi flinke til å lete oss frem til vår egen sound ved å lete i "niceprice" hyllene i butikken?

Jeg håper virkelig jeg tar feil, og de fleste er på jakt etter sin egen sound og stoler på sine egne ører. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ja det er jeg enig i.

Men det finnes en del eksempler på at det dyre ikke er så bra som prisen tilsir, men vi gitarister skal ha det fordi en eller annen kjent bruker det...eller enda værre, noen kjente har fått betalt for å reklamere for et produkt, og så bruker han egentlig noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir totalt faen i hva det står på headstocken, men siden jeg alltid kjøper instrumenter uprøvd og usett via nettet fra utlandet, gjør jeg en del research først. Da havner jeg jo som oftest på merker som hvertfall er relativt kjente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hvilken status Tanglewood har sånn kvalitets- og prismessig, men det var den beste akustiske gitaren jeg har prøvd i hele mitt liv og kostet 5000. Er kjent for å ha en sær smak i instrumenter og forsterkere, men liker å ha en annerledes lyd enn alle andre, så jeg prøver å ikke tenke så mye over prisen hvis jeg finner noe jeg liker. Billig eller dyrt, bare det blir tøft.

Helst billig, for det går så jævla lang tid å spare. En blir raskt lei av brø med sylte. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ting låter vil jo alltid være sentralt i en erfaren og viderekommen gitarist/bassist.

Før man får ører for god lyd er det mange som kjøper unødvending dyrt utstyr, for å være sikker på at det er kvalitet.

Selv har jeg hatt amper til 20k+ men har nå falt tilbake på en enkel Vox ac 30. Blir nok noen dyrere amper etterhvert, men bare om det er verdt det i mine ører.

Det samme med gitarer. Finn en du er komfortabel med, så skal du se at det holder i massevis.

Til syvende å sist er det jo hvordan man selv syns det låter som har noe å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spillbarhet og lyd fremfor det meste, utseende har myyye og si. merke kommer for så vidt i andre rekke. men har forelsket meg i schecter. jeg har prøvd mange dyre gitarer også men stort sett er de fleste gitarer i mellomklassen mer en god nok for meg.

andre gitaristen vår spiller på en epiphone V til 2 lapper og synes den er favoritten.. han gir i alle fall blanke f i om det står epiphone eller gibson.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God lyd og spilbarhet er viktigest. Merke er ikke viktig, men jeg syns det har litt å si av og til.

For eksempel hadde jeg ikke hatt noe imot en Gibson Les Paul Custom eller PRS Custom-gitar, så lenge jeg liker å spille på dem. Selv om de er dyre.

Og for å være ærlig, så syns jeg at det er viktig at gitaren i det minste har et okey utseende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha, Kustom låter da bra, gjør det ikke? ;)

Amper med mer øl enn lyd i interesserer meg desverre ikke.

Men, igjen, for å være ærlig, så er det veldig mange amper jeg sikler på som jeg har lyst på bare fordi jeg vet hvor fet lyd noen av favorittgitaristene

mine får ut av dem. Feks - Custom Audio Amplifiers 50 -toppen. - Aldri spilt på en, kunne solgt mora mi for en.

poenget mitt er vell egentlig at man klarer seg veldig godt uten disse smykkeriene, selv om det er morro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Følelse (hals form, finish og treverk (rosewood) kroppsfasong, vekt etc)

2) Utseende, hvorfor skal jeg ha en gitar jeg synes er stygg / mindre pen når jeg kan få en som ser bra ut?

3) Lyd, man kan få det meste til å lyde som det meste ved å bytte og justere så dette er pri 3 for elektrisk, pri 2 for akustisk

Kjøpte en Fender fordi verditapet er mindre på brukt merkegitar (litt som for bruktbil), men blir det en neste gang putter jeg ikke penger i fenders snuskete lommer. Da blir det selvsnekkra. Jeg er overbevist om at de låter minst like bra om ikke bedre da man får akkurat det man vil, den blir seende ut akkurat som man vil og den blir mye billigere sett at det ikke tar et årsverk å sette sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.