Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny sang med Ibanez RG2228!


KaLeVaLa

Anbefalte innlegg

Må være litt krevende å spille på en så tykk hals, eller?

jeg synes det er litt morsomt når folk sier dette, når det har eksistert 6 strengs bassgitarer i evigheter :P

det er litt vanskelig å få oversikten i hodet, men rent fysisk er det ikke så vanskelig med flere strenger. jeg synes flere mennesker burde prøve å spille med flere strenger. det er som å legge til nye farger til paletten, og uansett hvilken sjanger du spiller, er det tonnevis med nye muligheter. dersom du ikke vil tenke for mye på hvordan det hele fungerer, kan du jo skaffe deg en super-bariton 7 strengs (28" skala eller lenger, helst 30" skala) og stemme den i E standard, med en ekstra lav E, en oktav under den "vanlige" e-en. jeg gjorde dette med 6 strengs baritonen, og det var sykt fett! eneste problemet er at jeg selvfølgelig mistet den høye E-en da :P

alle sjangre kan spilles med ekstra strenger :P

KaLeVaLa, hvordan går det med lundgren-installasjon? noen fremgang?

nicket ditt ser ut som du har spilt CS en gang i tida :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel..det er jo selvfølgelig en god del tykkere hals på en 8strenger enn en 6strenger (gitarer), men på RG2228 så har de satt strengene også litt tettere...så det blir en kombinasjon av å vende seg til både tykkere hals og samtidig mer tettsittende strenger.

Kitteh: vel..jeg er aldri hjemme fra jobb før halv 5 på ettermiddagen og da er desverre Musikksenteret (min faste musikkbutikk) stengt utenom på torsdagene...såååeeh...torsdag blir det vel en overhaling håper jeg :) Både på RG2228ern og Carvin 727 :) Blir bra det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.