Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forslag til effekter, Marshall jcm800


Anbefalte innlegg

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg skjønner ikke hva du skal med en distortion i tillegg til MXRen? Er sannsynligvis MER enn nok vreng i forsterkeren fra før.

Det er mer enn nok ja, og det er nærmest blasfemi å kjøre denne ampen clean og bruke pedalvreng. MEN om man skrur ned gain og heller booster med en overdrive låter det MYE fetere og tightere. Til dette formålet anbefaler jeg noe så enkelt som en Boss SD-1 Super Overdrive, funker knall og koster ca 400 ny :)

Til trådstarter: Skal du ha en KNALL oktavpedal, sjekk ut Electro-Harmonix Micro POG. Den har en oktav opp også, ikke bare ned, som Boss sin. Pluss at den er polyfonisk, så du kan spille akkorder uten at den begynner å kødde!

Endret av Aphelion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pedalen du trenger for å få brukt forsterkeren din maksimalt er en god boost pedal. Det andre er til "pynting" av lyden. Få en god vrenglyd som funker til litt forvrengt komp som grunnlyd i ampen. Med en god boost får du da en kjempegod lead-lyd som er lyden i ampen, og ikke noen pedal-lyd. Trenger du lavere/cleanere lyd, skrur du ned på gitaren, eller splitter signalet ditt med en A/B/Y boks til lav-ohm inngangen på ampen.(hvis det er det på din amp) Når dette funker kan du pynte på lyden med andre effekter, men ikke gå deg bort i andre effekter før du har fått orden på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ah, takker Aphelion, daa må jeg bare selge boss'n først :P

haha, men skal bare bruke den på een coverlåt da, og har ikke noe spessielt sansen for det egentlig, så blir vell et par gigs med det settet vi har så bytter vi om litt, og da støver den ned uansett.

ikke har vi noe hjemmemekka som har med octavia heller.

Joe satriani - super colossal

og takker Gunnarpåmo, skal fikse det !;) kjøper meg en Fulltone Fatboost 2 :) testet og er fornøyd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å prøve Digitech MT-2 hardwire til distortion?

Har ikke prøvd den selv, men ser den får gode kritikker i gitarbladene.

Ellers så kan jeg anbefale Krank Distortus Maximus, men den MÅ prøves på ditt eget oppsett før du kjøper da den er ganske følsom for hvilken amp den kobbles til.

Er helt enorm på cleankanalen til DSL100, men er det for mye vreng på kanalen blir den fort litt flat og fuzzaktig i lyden.

Til boost så kan du jo prøve MXR Zakk Wylde overdrive, har hørt flere som er fornøyd med den til det formålet.

til chorus kan du prøve Dunlop stereo chorus, har ikke noen erfaring med den selv men den står jo på annet hvert effektbrett rundtomkring.

til Delay vil jeg tipse deg om MXR Carbon copy

Hehe...skulle jo nesten ha vært selger for Dunlop/MXR ser jeg. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boost og overdrive er ikke det samme, selv om noen overdriver kan funke ganske bra som det. Pedalene er likevel konstruerte ut i fra to forskjellige bruksområder, og en overdrive vil aldri kunne fungere likt en clean-boost, eller en top-boost for den saks skyld. Sats på amp-vreng, kjøp ikke vrengpedaler før du har kontroll på ampvrengen din. Antakeligvis vil du ikke trenge vrengpedaler i det hele tatt. (dist og od pedaler)

Endret av GunnarpåMo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Boss Super Overdrive sjøl, og syns det er en billig og god pedal. Med en god boost tilfører du ikke annen forvrengning enn det ampen gir. Uansett hvilken OD du bruker vil du tilføre noe vreng fra pedalen. Hvis det er ønskelig er en OD rette pedalen, hvis du bare vil ha ampvrengen er en boost rette pedalen. Grunnen til at jeg peser på å bruke en boost her, er for å starte med å teste ut hva ampen kan gi av godlyd, uten å tilføre lyd fra tråkkepedaler. Jeg har nemlig tro på at en klassisk amp produserer bedre lyd enn en tråkkepedal til 400kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oookey.

en kompis har ødelagt jcm'n min. flott.

alt for mye alkohol+øvingsrom+sint på meg+slegge=død jcm. <_<

men har skaffet meg en ny midlertidig amp.

Marshall Mf350 (som jeg desperat prøver å få solgt, til ingen nytte :mellow: )

men tilbake til topic med effekter.

har kjøpt Rat overdrive, fulltone fat booster, crybaby wah, og boss oc-2 octavia.

er vell det jeg trenger nå, trur jeg bare bruker volumpedalen på Line 6 xt-live brettet mitt som midlertidig volum.

(haha, bare tanken. et helt multieffektbrett for volum :lol:

hvem av effektene bør i effektsløyfa, og hvem bør foran amp? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

faen, da må jeg ha en distortion.

har kjøpt RAT, fulltone fatboost, tuner, wah, octavia, og strømforsyning til 6 pedaler .

så skal ha volum, distortion og phase!

mxr phase 90, ernie ball volum, men veit ikke distortion!! noen forslag ? er jo denne gangen til en fordømt Mf350 da.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.