Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forslag til effekter, Marshall jcm800


Anbefalte innlegg

første posten min her da :P

Men har et Marshall jcm800 2204 stack, på 50W, fra 84 :rolleyes:

Skal lage meg et pedalbrett nå. ^_^

Og effektene jeg vil ha er:

Overdrive, Chorus, Delay, Phaser, Octavia, tremolo, reverb og distortion.

Forslag til hvem slags pedaler som høres best ut?

ja, veit: "det er ingen pedaler som passer til jcm'n din, det er deg de passer til, fordi du vil ha din egen lyd" <_<

MEN! regner med at det er fler her ute som har jcm800 og sikkert har noen erfaringer med ting som funker og ikke funker.

takker for alle innspill ^_^

EDIT!

pedaler jeg har tenkt på:

Boss OD-3

Boss DD-3 delay

PH-3 Phase

OC-3 Octavia

EDIT IGJEN! da blir det Mxr Gt OD overdrive, eller RAT (teste, teste). og endra at jeg også vil ha distorion.

Endret av LesMarshall92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

En MXR GT-OD bør funke bra som en vrengpedal, hvertfall. Hva skal du med en booster?

til soloer osv ^_^ , tenkte det var lettere enn å bruke en volumpedal (noe jeg skal ha) for å komme tilbake på likt volum igjen.

men veit ikke, har bare hatt multieffektbrett før, og hatt egen boost-switch på footswitchen på gamle forsterkern min. (Marshall MF350) :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har fler forslag til andre pedaler ?

da har jeg funnet overdrivepedal. MXR GT OD.

men!

Chorus, delay, reverb, octavia, phaser, ææh og vil ha distortion nå :lol:

Jeg skjønner ikke hva du skal med en distortion i tillegg til MXRen? Er sannsynligvis MER enn nok vreng i forsterkeren fra før.

Uansett, Imerslund selger GT-OD. Koster 1400 eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mxr eller electro harmonix har kjempe bra phase pedaler da har selv en mxr phase 90 som jeg har modda litt og er kjempe fornøyd med.

Reverb, her ville jeg godt for en electro harmonix holy grail kjempe bra pedal som absolutt lever opp til navnet sitt ;)

Delay pedaler er det jo også nok og velge i da men t rex har to digg pedaler da.

Distortion er vel det vanskeligste her er det tusen vis og velge i på youtube finnes det mange greie tester.

Men hva med en boss ds-1 er en klasiker som har blitt brukt av mange kjente artister gjennom tidene + de er billige og er lette og modifisere til ditt eget sound.

Men det meste går jo på smak og behag da, kos deg litt på youtube og surf på nettet er halve moroa det ;)

Noen som har fler forslag til andre pedaler ?

da har jeg funnet overdrivepedal. MXR GT OD.

men!

Chorus, delay, reverb, octavia, phaser, ææh og vil ha distortion nå :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hva du skal med en distortion i tillegg til MXRen? Er sannsynligvis MER enn nok vreng i forsterkeren fra før.

Uansett, Imerslund selger GT-OD. Koster 1400 eller noe.

joa, blir vell bare en GT-OD i første omgang. men, kan hente jeg trenger mer distortion en gang og :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mxr eller electro harmonix har kjempe bra phase pedaler da har selv en mxr phase 90 som jeg har modda litt og er kjempe fornøyd med.

Reverb, her ville jeg godt for en electro harmonix holy grail kjempe bra pedal som absolutt lever opp til navnet sitt ;)

Delay pedaler er det jo også nok og velge i da men t rex har to digg pedaler da.

Distortion er vel det vanskeligste her er det tusen vis og velge i på youtube finnes det mange greie tester.

Men hva med en boss ds-1 er en klasiker som har blitt brukt av mange kjente artister gjennom tidene + de er billige og er lette og modifisere til ditt eget sound.

Men det meste går jo på smak og behag da, kos deg litt på youtube og surf på nettet er halve moroa det ;)

takker, skal sjekke det ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine forslag:

Overdrive: * Radial Tonebone Plexitube

* Rat

Boost: * SPF Ego Booster

* Sex Drive

* Ts-9

Chorus: * Boss Chorus Ensamble

Reverb: * Electro-Harmonix Holy Grail

Delay: * T-Rex Replica

* Boss DD-7

Phaser: * MXR Phase 90

Tremolo: * Voodoo Lab Tremolo

Octavia: * ??? Lite erfaring her gitt..

Bare et par av mine favoritter, men som du selv sier så er det du som må finne noe du liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.