Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Headset til gitarbruk - billig, men bra


Konnis

Anbefalte innlegg

Forsterkeren er en Roland Cube 20X :P

Jeg så du skrev det i ditt første innlegg, men hvorvidt denne forsterkeren låter tilfredstillende med headset i det hele tatt må du selv vurdere. Kan du koble til et headset kan du også koble den til et stereoanlegg. Prøv det hvis du har muligheten så har du svaret på spørsmålet ditt. Eventuelt kan du jo låne et bra headset av noen andre å forsøke med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting slår Koss portaPro med livsgaranti :lol:

Funker ihvetfall knall til enkelt bruk.

Mulig det er noe feil med mine, da? For en annen ting jeg har lagt merke til, er at det kommer en ekkel summelyd når jeg kobler til mine PortaPro til forsterkeren. Dette skjer ikke med søsteren min sine eller faren min sine :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et headset vil jo aldri låte som en høyttaler som står i rommet.... Akkurat det kan du gi opp.

Meningen med en så liten forsterker som du har er jo at du kan spille veldig lavt og samtidig ha grei lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

I enkelte tilfeller har jeg opplevd at lyden låter helt på trynet, selv med headsett som koster en del mer enn det du er på jakt etter (500 - 600 kr). Mine AKG K240 studio ble friske når jeg byttet kablen. Det kan være det som er feilen med dine, og i tilfellet bør du undersøke hvorvidt det er mulig å bytte den. I beste fall sparer du penger samtidig som du sitter igjen med god lyd :rolleyes:

Endret av nikotro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse Jecklin Float låter bra også. Virkemåten er en plastbøyle med to høytalere.

Dem lager derfor mye lyd på utsiden også, samt man stenger ingenting ute.

Dessverre er mine sprengt etter et utlån....

He-he jeg tror du vipper noe over budsjett til trådstarter her gitt :) Stax sine elektrostatiske er forøvrig også å anbefale, men de koster jo noen kroner..

Lenge siden jeg har sett Float'ene, er de i salg lenger ? Hvis du vil ha noe rimelig men med hi-fi kvaliteter vil jeg forøvrig anbefale deg å teste Grado (med tanke på at dine var f'ed)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.