Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Teknikk-tråden.


Gjest Thunder Fingers

Anbefalte innlegg

Gjest Thunder Fingers

Vi hadde en slik en her før, bare for å ha et sted der jeg og MrWalker kunne ha vår "fast tommel mot fri tommling" diskusjon... (sak skal sies, at MrWalker blåser meg flere mil ut av vannet når det gjelder spilling, så dere bør nok nesten høre på han, men samtidig som om du har bassen så høyt oppe som ham er det nesten fysisk umulig å få tommelen over gripebrettet (jeg har prøvd :P).)

Men syns det er en fin ide å ha en slik tråd, så kan vi fortelle litt om vår teknikk og ha litt diskusjon rundt tema, jeg vet det er veldig mange nybegynnere som lurer og gjerne vil ha input på slike ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thunder Fingers

Det er noe jeg varierer VELDIG, ettersom jeg har arvet teknikker fra alle mine idoler, men vanligvis så spiller jeg som jeg arvet etter første skikkelige idolet mitt med høyre hånden, Steve Harris, løs tommel..

Jeg har og funnet ut at det er ganske fint å slippe tommelen over på venstrehånden på 12strengere, for å dempe de 3 E strengene, spesielt når man spiller akkorder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har og funnet ut at det er ganske fint å slippe tommelen over på venstrehånden på 12strengere, for å dempe de 3 E strengene, spesielt når man spiller akkorder..

Har du kjøpt deg 12-strenger? Dean?

Er det vanskelig å spille på? Blir jo mange strenger å trykke ned samtidig, så kanskje litt "tungt"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thunder Fingers
Har du kjøpt deg 12-strenger? Dean?

Er det vanskelig å spille på? Blir jo mange strenger å trykke ned samtidig, så kanskje litt "tungt"?

Ikke vansklig å spille på, En smule tungt ja, og det blir ikke bedre av at jeg nekter å forandre basslinjene mine på de sangene jeg spiller med den på :lol: Den er ikke helt satt opp enda, jeg venter på en pakke med strenger så blir det perfekt...

Dean rhapsody.

Rå lyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vansklig å spille på, En smule tungt ja, og det blir ikke bedre av at jeg nekter å forandre basslinjene mine på de sangene jeg spiller med den på :lol: Den er ikke helt satt opp enda, jeg venter på en pakke med strenger så blir det perfekt...

Dean rhapsody.

Rå lyd!

Er ikke det den samme som bassisten i Kings'X bruker ?

Hvordan er strengestolen. En individuell strengeholder (husker ikke hva det heter) pr streng eller er det pr strengesett (en for de tre E-strengene osv)?

Enkelt å holde den stemt eller blir den fort ustemt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thunder Fingers

Har ikke hatt noe problem med stemming, men la meg få satt den opp slik som jeg vil ha den, så skal jeg heller skrive noen ord om den om noen uker ;) Jeg henter de nye strengene imorgen så... Det er en strengestol for den "vanlige" strengen, og en strengestol for de 2 oktav strengene, så det er strengtatt 8 strengestoler. Har ikke peiling på om det er den bassisten i kings X bruker :P Kjøpte den fordi jeg syns noe manglet på ene sangen vår, og jeg mente at en 12er kunne rette det opp (og det kunne den!) :D

Med relativt flate fingre på venstre hånden er det ikke noe vansklig å spille på den, vet dette er noen som mange sier "fysjfysj, spill med fingertuppene", men jeg syns det går greiere med å spille litt inn på fingeren (Jeg foretrekker det egentlig til vanlig og (Nok en ting jeg har arvet etter mine idoler), men på en 12 strenger må du det, eller så kan det bli litt mange vibrerende strenger, med mindre du har ekstremt tykke fingre) Ikke er det et must at du bruker plekter heller, jeg klarer fint å få en solid og fin lyd i alle strengene med fingrene.

Endret av Thunder Fingers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thunder Fingers

Oktavstrengene "øverst" (Nærmest nesen). Skal sikkert være mulig å bytte de, men det er ikke noe jeg føler behov for, Det går fint for meg sånn som det er nå.. Samt det er nok en del arbeid med tanke på nut og slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.