Web Analytics
Jump to content

Ja..

Dave_Murray
 Share

Recommended Posts

Spiller du akkustisk, kan du jo kvesse fingrene på-

- Hotel California

- Behind blue eyes

- Tears in heaven

- Wonderful tonight

- Knocking on heaven's door

og en lang rekke låter i samme sjanger. Masse å lære av det, som du senere kan overføre til elgitar. Øver du på dette, lærer du mye mer enn å sitte og spille elgitarriff på kassegitar.

Edited by CastorFiber

Jeg tenkte ikke på en spesiell versjon. En sang er da en sang. Det å skulle kopiere i detalj slik noen andre har spilt det, er en ukjent tanke for meg. Dave Murray- versjonen blir kanskje det lureste? Er trådstarter nybegynner, er det mer en vanskelig nok å spille grepene etter hverandre, med riktig timing.

Skal man "klone" noe andre ha gjort, trenger man da samme besetning, i det minste. Og hvorfor begrense seg til de to "versjonene"? Eric Clapton, bruce Springsteen, Bon Jovi, Bryan Ferry og Aerosmith har da også spilt den inn, mener jeg å huske, sikkert over hundre andre artister også.

Edited by CastorFiber

Ting som er fint å øve på, MEN som kan være ganske kjedelig. Spille en standard akkordprogresjon (en rekke med akkorder (eller grep), ta fra en hvilken som helst sang... til å med på nivå av tom dooley og sånt), så tramper du takt med foten, og finner en rythme i høyerehånda. Den rythmen skal holdes hele tida mens du bytter grep.

Husk at generellt på en konsert vil du spille 99% comp og 1% solo (give or take). Så dermed bør man øve mye komp. Det som forbi går de fleste nybegynere er å spille tight. Holde rythmen. Hjelper ikke å spille fort/vansklig om det ikke er tight.

Flott å begynne med kasse. Da lærer du mye bedre å få god dynamikk i anslaget ditt.

• 3 weeks later...
  • 5 weeks later...