Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarkjøp fra England


Torsn

Anbefalte innlegg

jeg fant en gitar på Ebay jeg gjerne vil ha, så det jeg lurer på er om jeg har satt opp dette regnestykket rett så jeg ikke går på en skikkelig smell.

Gitar: 249£ + 30 Frakt = 279

Norsk Valuta= 2961

Så ganger jeg 2961 med 1,25 som blir = 3701 + Ca200 i toll = 3901 Nok

Er det riktig? Bare litt usikker:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å høre:) Men , jeg lurer også på hvordan jeg betaler toll/moms? Får jeg regning eller hvordan funker det? Jeg har lest at folk får regning å slikt men en kompis kjøpte en gitar amp fra Frankrike å han betalte rundt 470 kroner for toll, men ingen moms. Synes bare det er litt rart at en gitar har nesten dobbelt så mye toll/moms som en amp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres merkelig ut da det ikke er toll på noen slike varer i det hele tatt.. Det du betaler er moms på totalbeløpet (varepris+frakt) og en fortollingsavgift på rundt 150-200

Jeg tror han kompisen din roter litt med hva han egentlig betalte for..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det kommer vel litt ann på hvilket fraktselskap og betalingsmetode som brukes, men hvis du henter pakken på posten ferdig fortollet så betaler du vel både moms og fortollingsgebyr ved henting av pakken. Leveres den på døren av et fraktselskap kan du vel betale budet med kort eller få en faktura. Hvis du fortoller selv får du faktura av tollvesenet som må betales før du henter ut pakken på posten hvis jeg ikke husker feil... eller fikk man pakken hos tollvesenet tro ? Ehmm jeg husker ikke helt og ting har forandret seg veldig mye de siste årene da vi jo kjøper mye mer fra utlandet. Jeg vet ikke om dere har noe lokalt tollkontor nede ved de to rundkjøringene dere kaller sentrum engang lenger :) (eller om det noensinne var noe lokalt tollkontor)

Litt forskjellig med andre ord :)

Men det er sikkert noen andre som handler mere fra utlandet en jeg som kan svare deg bedre.

Endret av Greener
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.