Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tune gitar


Mering90

Anbefalte innlegg

Så, så... Alle er nybegynnere på et tidspunkt.

Slash tuner som sagt alle strengene ned en halvtone (et fret). Så da blir det Eb Ab Db Gb Bb Eb

Om du har en kromatisk tuner er det ikke noe problem å stemme slik. Om du har en tuner som viser "streng 1, 2, 3, 4, 5 og 6" så må du inn og programere om hver streng en halvtone ned.

Er litt uenig med Aphelion når han sier du bør fokusere på andre ting.. Om du er helt fersk skal du utelukkende fokusere på ting du synes er moro. Når du synes du behersker instrumentet kan du begynne å pugge skalaer osv.. ;) Om du begynner med å pugge skalaer, akkorder osv. så blir du antakeligvis dritt lei med en gang, og det går noen år før du tar opp gitaren på ny. Har selv vært der. Ga opp 4, 5 ganger før jeg fikk dreisen på noe som helst. Dette fordi eldre bror og foreldre liksom visste hva som var viktig å lære først osv... Jeg hata det. Grunnen til at jeg ikke ga opp siste gangen var fordi jeg bare tyvlånte gitaren til bruttern og spilte masse drit som knapt kan kalles musikk. Men jeg digga det og hadde det jævla kult. Når jeg ble helfrelst var ikke den tørre teorien like skremmende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du tuner ene strengen et halvt trinn ned (til Eb) så bruker du den måten der du holder på 5. bånd oppover :P (og ja jeg vet du skal holde på 4. bånd på G-strengen, så ikke gidd å kommenter det)

hvis du ikke har tuner, så stemmer du den vanlig i E, så holder du på 4. båndet på E-strengen og stemmer ned A-strengen så det høres likt ut, så holder du 5. på E-strengen og stemmer den ned til den da høres ut som Ab/G#--strengen, og fortsetter med de andre

Endret av GuitarFreak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva faen? Tuner gitaren? Tunings? FRETSBRETTET!?

Har du tuningsmåler da? Har du det så stemmer du bare hver streng ned en halvtone. Eb - Ab- Db - Gb - Bb - Eb

Roli roli... :P

Takker.. prøve meg frem ;)

Har to gitarer tilgjengelig så kunne tuna den ene av dem ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.