Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Rørtopp oppå kombo?


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei igjen, dere som har hjulpet så mange, mange ganger før.

Jeg lurer vel egentlig rett og slett på om jeg kan ta denne her Blackheart BH5H og plugge den inn i hullet på forsterkeren min hvor det står: "External Speaker" og dermed få utnyttelse av begge to i en sammensmeltning som gir en fantastisk lyd?

Mvh.

Sølvreven (Sølbnooben om du vil...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hva som skjer hvis man kobler høyttaler-utgangen på en forsterker inn i høyttaler-utgangen på en annen, men kan se for med at det er en viss sjanse for at resultatet involverer høy temperatur og en dyr reparasjon. Synes ikke du skal prøve på det der.

Det skal imidlertid la seg gjøre å bruke høyttalerelementet i komboen med Blackheart-toppen (men da kun den alene).

Endret av fiskehode
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjør gitaren din inn i en av forsterkerne, dra kabel fra "send" og til input på den andre forsterkeren. Deretter drar du en kabel fra send på den forsterkeren og til "return" på den første. dermed blir det slik:

gitar - preamp på amp nr 1 - preamp på amp nr 2 - poweramp på amp nr 1.

Om det låter kult aner jeg ikke. He, he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjør gitaren din inn i en av forsterkerne, dra kabel fra "send" og til input på den andre forsterkeren. Deretter drar du en kabel fra send på den forsterkeren og til "return" på den første. dermed blir det slik:

gitar - preamp på amp nr 1 - preamp på amp nr 2 - poweramp på amp nr 1.

Om det låter kult aner jeg ikke. He, he.

Oioi, dette hørtes jo genialt ut.

Det jeg egentlig lurte på var jo om jeg skulle kjøpe topp til den gamle eller kjøpe ny forsterkercombo for mine små 2000-2500kr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å svare på spørsmål i post 1, så vil resultatet ikke være fantastisk lyd, men en fantastisk regning hos en reparatør.

Til forslaget fra TD, vil det være billigere og ta langt mindre plass å bruke en boostpedalboks i stedet for. Særlig siden det kanskje er mangel på effeksløyfer., og demed ikke mulig.

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjør gitaren din inn i en av forsterkerne, dra kabel fra "send" og til input på den andre forsterkeren. Deretter drar du en kabel fra send på den forsterkeren og til "return" på den første. dermed blir det slik:

gitar - preamp på amp nr 1 - preamp på amp nr 2 - poweramp på amp nr 1.

Om det låter kult aner jeg ikke. He, he.

Send til return funker her. Men husk at du må ha koblet til et kabinett til rørtoppen før du kan kjøre den.

Har gjort det med flere transistor-comboer. Mye lyd..

Funker også med enkelte Chorus-Pedaler som har en input og 2 output. Flere pedaler som har det.

Unasett må du ha et kabinett koblet til Blackheart'n..

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioi, dette hørtes jo genialt ut.

Det jeg egentlig lurte på var jo om jeg skulle kjøpe topp til den gamle eller kjøpe ny forsterkercombo for mine små 2000-2500kr...

Hva er det du skal kjøpe topp til? Var det ikke en Blackheart-topp du hadde, uten kabinett? Og en kombo som ikke virker? Litt forvirret her, men hvis det er tilfelle, kan du jo koble ut høyttaler-kabelen i komboen og koble den i høyttaler-utgangen på Blackhearten. (Så fremt impedansen stemmer.)

Det er mulig jeg har misforstått her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.. Sorry. Burde jo tenkt at det ikke var loop på den lille fyrstikkesken der.. Men jeg har prøvd en, og de er faktisk ganske så morsomme de der!

Jepp, Blackhearten er fin. En kompis av meg har kombo-utgaven, og det er en bra forsterker for pengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du skal kjøpe topp til? Var det ikke en Blackheart-topp du hadde, uten kabinett? Og en kombo som ikke virker? Litt forvirret her, men hvis det er tilfelle, kan du jo koble ut høyttaler-kabelen i komboen og koble den i høyttaler-utgangen på Blackhearten. (Så fremt impedansen stemmer.)

Det er mulig jeg har misforstått her?

Får vel rydde opp i signalene her: Jeg lurte på om jeg skulle kjøpe en Blackheart og bruke den oppå den gamle comboen min som ikke høres så veldig bra ut lenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel rydde opp i signalene her: Jeg lurte på om jeg skulle kjøpe en Blackheart og bruke den oppå den gamle comboen min som ikke høres så veldig bra ut lenger...

Du kan sannsynligvis bruke komboen som kabinett for blackheart-toppen, såfremt impedansen stemmer (som nevnt ovenfor). Imidlertid vil nok ikke høyttaleren i den komboen yte Blackhearten rettferdighet, hvis det er slik at det er en liten kombo som fulgte med i en nybegynner-pakke. Vil anbefale deg å kjøpe et ordentlig kabinett, eventuelt gå for kombo-versjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.