Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Epiphone les paul standar vs Epiphone les paul custom


Yeah-Sweet

Anbefalte innlegg

Da er det ingenting å lure på. Hovedsaklig estetiske forskjeller på disse. Et unntak er gripebrettet som er laget i ibenholt på Custom og rosentre på Standard. Muligens bedre treverk i kroppen også :) Ville definitivt gått for Customen! De ser tøffest ut også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skulle ha brukt ekstra penger på utseendet på en Epi ville jeg ha kjøpt '56 Goldtop utgaven med P90's eller Black Beauty Custom utgaven. Hvis prisen er viktigst ville jeg ha kjøpt en Standard med "plustop" hos f.eks musikkborsen.no til 3600,- Både Cherry, Tobacco og Honeyburst ser faktisk fantastiske ut.

Som Aphelion sier så er standard, custom, goldtop osv stort sett samme gitarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting til folkens! Når jeg kjøper en gitar burde jeg få en som er på lager? Syns det virker litt rart å få en av utstillings gitarene som 20 folk har prøvd for samme pris.

Mulig scenario:

Du besøker gitarsjappa (eller flere), og prøver en del ulike modeller til du finner en du liker å spille på, og som du liker lyden i.

Så bestemmer du deg for å kjøpe, og får en lager-gitar av samme modell som den du prøvde i demo-rommet.

Så kommer du hjem, og gitaren føles plutselig ikke like digg som den gjorde i butikken.

Hvorfor? Jo: Gitarer varierer, også innenfor samme modell. Av den grunn bør du gjerne prøve flere gitarer av samme modell, og når du har funnet den du liker best, så ber du om å få AKKURAT den gitaren du holder i, forutsatt at den er i tipp topp stand.

PS: Nå blir det en helvetes diskusjon om hvorvidt og evt. hvor mye variasjon det er innenfor modeller av diverse merker. ;)

Endret av GummiTZ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig scenario:

Du besøker gitarsjappa (eller flere), og prøver en del ulike modeller til du finner en du liker å spille på, og som du liker lyden i.

Så bestemmer du deg for å kjøpe, og får en lager-gitar av samme modell som den du prøvde i demo-rommet.

Så kommer du hjem, og gitaren føles plutselig ikke like digg som den gjorde i butikken.

Hvorfor? Jo: Gitarer varierer, også innenfor samme modell. Av den grunn bør du gjerne prøve flere gitarer av samme modell, og når du har funnet den du liker best, så ber du om å få AKKURAT den gitaren du holder i, forutsatt at den er i tipp topp stand.

PS: Nå blir det en helvetes diskusjon om hvorvidt og evt. hvor mye variasjon det er innenfor modeller av diverse merker. ;)

+1

Dette er et kjempegodt poeng spør du meg.. Hvis du først skal handle i butikk så sørg for at du faktisk prøver det eksemplaret du kjøper. Dessuten har du jo også muligheten til å få gitaren satt opp og justert til dine preferanser (hvis du har noen og innenfor rimelige grenser selvsagt)

Sånn ellers så er jo Epi mye billigere på nettet og brukt da.. Jeg må si at det er vanskelig å svelge en prisforskjell på nesten 2 tusen for et i utgangspunktet rimelig instrument bare for å støtte den lokale butikken. Men det finnes jo alltids muligheter til å prute litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.