Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny metal fra meg!


KaLeVaLa

Anbefalte innlegg

Wow!

Har heeelt glemt ut dette forumet!

Tror ikke jeg har vært her på kanskje 3år eller noe..heh...nah,, okei..kanskje 2 hvertfall!

Uansett..tror jeg må begynne å sjekke litt innom igjen!

ANYWAYYYS...jeg lager også litt musikk...da går det i metal!

Her i linken finner dere den nyeste låten jeg har laget. Liker best polyrytmisk metal som Meshuggah og Sikth, men også band som Gojira , killswitch osv osv!

Jeg står for alt av spilling, produksjon osv osv!

samma det..:)

her er link!

Let me know what ya think :)

http://www.soundclick.com/bands/page_songI...;songID=6929179

Trykk på play hi-fi for best lyd..men det vet vel de fleste :)

Endret av KaLeVaLa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

takktakk:)

Ja, jeg bruker veeeldig ofte å bare spille inn riffene med engang jeg kommer på dem, og dermed kan det bli litt utight til tider ;) hehe, mend et lever jeg med! hehe

Utstyr jeg bruker er:

Cubase 4

DFHS 2

Line 6 PodX3

ESP Ltd H307 (7strenger gitar m/ Lundgren humbucker)

Schecter Stiletto Custom 5string bass

tja...det er vel det :)

Har starta på en ny låt nå ikveld som er ganske annerledes,...mer groovy og seig ;)

Poster nok den også her når jeg er mer eller mindre ferdig med den !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Dette likte jeg ganske godt! Er ganske fan av polyrytmisk og teknisk greier..

Mot slutten av sangen hører jeg et lag med gitar, dog veldig svakt.. Hadde vært nice å hevet fram dette litt.

Uansett så liker jeg spillingen! Her er det +fav, +fan, whatever som går an!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker som sagt de nevnte bandene Meshuggah og Sikth (R.I.P) ...så..jeg prøver å leve litt opp til det da..hehe ;)

Det stemmer det ja, det er 2 ekstra layers med gitarer (en slags melodi) som ligger svakt i bakgrunnen.

Grunnen til at de ligger så langt bak er pga. at jeg ikke har fått dem til å passe skikkelig ned i mixen når jeg skrur dem opp, men jeg jobber med saken ;)

Bassen går i samme melodilinje hele tiden under dette riffet da...så det er hovedsaklig også for å forsterke den da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

det jeg ikke liker med riff som det i introen, er at trommene går fort, mens gitarene går treigt i forhold... det er egentlig bare min sære rytmiske smak som er på gang her, men det irriterer meg når jeg hører på death metal, black metal osv :P

det høres fett ut utenom akkurat det da, og jeg gleder meg hardt til å høre 2228´en med Lundgren! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

der var jo kitten og jo :) Hallais! hehe

Ja, det blir nice med Lundgren i 8ern! Har fått M7 og M8 i posten allerede...venter bare på en Carvin 727 som jeg kjøpte av en kis på SS, slik at jeg kan slenge inn begge to til butikken for å få satt dem i samtidig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

der var jo kitten og jo :) Hallais! hehe

Ja, det blir nice med Lundgren i 8ern! Har fått M7 og M8 i posten allerede...venter bare på en Carvin 727 som jeg kjøpte av en kis på SS, slik at jeg kan slenge inn begge to til butikken for å få satt dem i samtidig ;)

Litt OT, men du får gi tilbakemelding på M7 når du har fått det i Carvin'en. Er litt nysgjerrig på lyden i disse! Jeg har selv vært i dialog med Johan hos Lundgren. Problemet er at dette har vært utsatt i flere måneder fra min side, litt økonomisk krise på gang haha.

Endret av iceythe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.