Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Rusten gitarist


adoniz

Anbefalte innlegg

er det noen her på forumet som klarer 5-6-7-12 strekk? og holde fingrene på 5-6-7-12 samtidig? Klarer 5-6-7-10. Men det er på kanten.

Ja, jeg klarte den - men det låt hverken fint eller var behagelig :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utmerket, driver og jobber med saken. Men en annen ting; merker at jeg spes på de øverste strengene har en tendens til å trykke (med lillefingeren igjen) med "innsiden" (eller der hvor man har fingeravtrykkene :) ) og ikke tuppen. Noen fasit på dette. Kan like gjerne være nøye med teknikken fra starten av, så slipper jeg å rette på uvaner senere..

Vær nøye med det nå ;) Er et hælvette å rette opp senere.. Trust me, i know ;) Driver å retter opp ringefingeren nå jeg..Har alltid tatt tre-noters powerakkorder med bare pekefingeren og ringefingeren, sånn at jeg alltid har brukt fingeravtrykket istedet for tuppen ;) Vansklig å rette opp igjen :P:unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær nøye med det nå ;) Er et hælvette å rette opp senere.. Trust me, i know ;) Driver å retter opp ringefingeren nå jeg..Har alltid tatt tre-noters powerakkorder med bare pekefingeren og ringefingeren, sånn at jeg alltid har brukt fingeravtrykket istedet for tuppen ;) Vansklig å rette opp igjen :P:unsure:

Har aldri lagt meg til _den_ vanen heldigvis. Men skal love å tenke på det på andre ting. Har terpet på dette når det gjelder typ arpeggios etc.. Før så spillte jeg med "lav" lillefinger, men den kom jo selvf i veien enkelte ganger da jeg skulle slå på strengen under, og lillefingeren dempet den :(

Nå har forresten min første bok med musikkteori ankommet i posten :D Må bare løpe på postkontoret asap!

Jobber mye for tiden, og merker at for å holde fingertuppene harde må det mere til enn hva jeg har tid til nå om da'n :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.