Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Billig og bra lydkort


kake

Anbefalte innlegg

Jeg trenger et billig og bra lydkort, som skal brukes til bl.a guitarrig (med gitaren rett i lydkortet).

Har også tenkt å kjøpe en SM57 etterhvert, og er da fint om jeg kunne brukt den og... Jeg trenger ikke noe mer enn 2 spor, så jeg kan spille direkte i guitarrig samtidig som jeg tar opp vokal med mikrofon.

Pris er en veldig viktig faktor i denne sammenheng! Så hvilket lydkort anbefaler dere meg?

Edit:

Er M-Audio MobilePre USB bra? Det ser bra ut og gjør vel det jeg vil. Skulle gjerne hatt noe billigere jeg :P Men under dette så får du vel kanskje ikke noe brukbart?

Endret av kake
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det så jo bra ut det, og regner med at det er bedre enn M-Audio MobilePre.

Men halvparten av 1700 burde vel være rundt 800, og ikke rundt 1.647? :(

Ellers fant jeg også ut at det burde være mulig å kjøpe fra ebay for under 1000kr inkl. frakt og mva som også kan være en mulighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Noen som i samme slengen kan anbefale et billig midikeyboard? Hadde sikkert vært fint med 29 tangenter eller noe, som ikke tar særlig plass. Skal kun brukes til å programmere noe trommer og bass til enkle hjemmelagde backingtracks :) Fint med innebygd midiinterface og (så jeg kan koble den direkte til maskinen med USB), og fint at det er billig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eit M-Audio Keyrig 49e hadde vel vore tingen, då. Dei aller fleste forhandlarar har slike eller ein variant av det. Eller ein M-Audio Keystation 49e. Nesten samme flisa :)

29-tangenters midikeyboard veit ikkje eg om så mange billege, men det fyrste eg nemnde her ligg på 900-1000 kroner hjå 4sound.no.

Endret av Dan_The_Riffman
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.