Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Spilte inn en liten demosang.


Troll

Anbefalte innlegg

Dette er den første sangen jeg noen gang har spilt inn! :P

Har ikke gjort annet enn å panorere og regulere volum (fordi jeg ikke vet hva de efektene gjør med sporene)

Utstyr:

*Epiphone Les Paul Custom

*Toneport UX > PC

Program/software:

*Gearbox

*Cubase SX3

*Ezdrummer Drumkit From Hell

Åpen for all konstruktiv kritikk og tilbakemelding :)

name="allowFullScreen" value="true"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>

">

name="allowFullScreen" value="true"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>

" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350">

EDIT: Hørte gjennom sangen på YouTUbe nå.. Lyden var mye bedre før jeg lastet opp :S

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte rytmen du har brukt. Hører at du bruker masse loops fra EZdrummer da. Disse er jo helt greie i utgangspunktet, men du tjener mye på å programmere trommene selv. Du får dynamikken og overgangene du selv ønsker. Bakdelen er at man må kunne litt grunnleggende om trommer, noe som kan ta tid å lære seg fram til. Men når du har teken på dette så kan det bli helt rått, og recordingene føles mye mer ditt eget. Det går mye i chords i demoen, kanskje kunne du ha hatt et ekstra layer med gitar flere steder for å definere progresjonen litt.

Det virker som all lyd blir kjørt i mono, youtube som gjør det kanskje? (siden du nevner panorering). Soundclick.com er en grei side å legge sanger på, lydkvaliteten er bra.

Alt i alt syns jeg dette var bra, til å være din første sang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve å få lastet opp på Soundclick senere.

Japp. Youtube fjerner veldig mye av dynamikken i lyden, litt synd. Og jeg har brukt mye panorering så det burde vært i stereo.

Takk for tipsene! Jeg slet litt med Ezdrummer. Har prøvd å programmere trommer selv, men det gikk ikke så bra.. :P

Noen tips til Cubase? Hva jeg burde gjort med mixen?

Har hørt at folk comrimerer og legger til masse filter ting. Tips? :)

Filen er forresten lagret i Mp3 i beste kvalitet. Ville det vært bedre med mpeg eller wave elle annet? :)

ÅJA.. Glemt eå nevne. Har jo ikke bassgitar. VIl tro at det hadde vært litt mer trykk i lydbildet om jeg hadde spilt inn med bass :D

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lå jo bra dette, ja, men lyd og youtube er jo et sorgens kapittel.

Ellers er jeg enig i at trommene er noget statiske. Det jeg ofte gjør, er å forandre litt på trommene sånn her og der, i stedet for å programere på nytt fra bunnen av. Det blir oftest minst like bra. De aller fleste groovene som følger med, er jo meget bra.

Låter det greit, er det ingen grunn til å filtrere og komprimere for effektenes skyld. Det enkleste er ofte det beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heh, Takker :P

Bør kanskje legge til litt volum i alle sporene. merket at det var litt lavt i forhold til det "normale"

Jeg jobber meg sangen i 3 timer elns, så kræsjet Cubase. Måtte spille inn alt på nytt. Mistet litt motivasjon etter det. Men bestemte meg for å fullføre fordi jeg allerede hadde et par riff ol som kom til å bli glemt senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye bra her. Noen av temaene / riffene er veldig kule! Jeg ville imidlertid jobbet litt mer med timinga i enkelte partier. Spesielt der du spiller sammen med dobbel basstromme, skal det lite til før det blir "sølete". Få lagt på bass og vokal og kanskje keys? så blir dette tøft som f...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe. Kommer nok til å bruke riffene i andre asmmenhenger en gang i tid.

Viktigeste akkurat nå er å øve meg litt på å spille inn og mixe. Jau. Syns det var litt sølete i begynnelsen også. Tror jeg spilte forskjellige på de to gitarene.

Tror jeg skal sitte meg ned og lag en ny sang, og eventuelt bruke noen av riffene og bruke lenger tid.

Denne laget jeg jo på en gang uten noe gjennomtekning.

Hadd jeg bare hatt en bass! Kan jo prøve med oktaveffekt :P:huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.