Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Is this possible..?


klingklang

Anbefalte innlegg

Godag pickup guruer!

Er det mulig å gjøre dette

Et H-S-S setup med Volume(Master volume med push/pull for splitting av humbucker) Tone ( for neck/middle med push/pull pot slik at en kan trykke in middle-pickupen i hvilken som helst posisjon) og tone(for bridge) + 3-way switch ( For Neck - Neck/Bridge - Bridge)

Vet dere hvilke potiometer jeg skal kjøpe da? 500k, 250?

For si fra visst det var noe dere ikke skjønte ;)

Endret av klingklang
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lar seg gjøre det der, med en switch for den midtre pickupen... I tillegg kan du jo bruke en push/pull-pot som volum-kontroll, og få muligheten til å splitte humbuckeren... Evt, som Aphelion sier, bruk 3 DPDT-switcher, og ha en bryter for hver pickup... Er vel noen her som har mer peil på dette enn meg, vil jeg tro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt går!

Vet ikke hvordan en push-pull pot fungerer ettersom jeg aldri har brukt det, men hvis det bare er som en vanlig bryter så kan jeg tegne det opp for deg.

That would be tha bomb :)

Men er det noen som vet hvilke potter jeg skal bruke til volume, tone osv? Og vet dere om jeg skal bruke Sh-1 eller Tb59-1b(Trembucker eller vanleg) på en vanlig stratocaster?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En push-pull er ganske riktig et potensiometer med en switch på enden, men switchen er en DPDT type med 6 tilkoblingspunkter og ikke 2 eller 3 som på en vanlig on/off bryter.

Hvis du forteller hvilken gitar, pickup's (merke og modell), bytertype (fender glidetype, gibson 3 veis toggle) osv kan jeg lage et skjema hvis ingen andre melder seg. Jeg tror ikke jeg gidder med mindre du faktisk skal gjøre denne modifikasjonen.. Men som andre sier det er helt uproblematisk å gjøre det du ønsker.

Bruker du 250k potensiometere får du en noe varmere tone enn med 500k. Dette er mer enn smakssak enn noe annet, men jeg ville ha startet med 250k hvis du ikke er redd for at humbuckeren låter litt mørkere enn normalt.

Edit:

Trembucker eller såkalte F-spacede humbuckere er beregnet for Fendere og gitarer med Floyd Rose. Nå er imidlertidig strengeavstanden ved bridge noe smalere på MIM gitarer f.eks, så hva som er riktigst er ofte litt varierende. Du får fortelle hvilken gitar det gjelder..

Endret av Greener
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitaren er en Fender Highway 1 HSS Fra 06/07 som skal oppgraders og jeg har allerede kjøpt ny nøtt, to tremolo fjærer og ett sett med sperzels.

Skal bruke de stock singlecoilene og en SD JB, 59, Custom 5 eller Custom Custom.

Så må vel kjøpe inn ny 3way switch og to 250k push/pull potter da?

Ville ha satt stor pris på om du hadde giddet Greener :)

Endret av klingklang
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg har tenkt litt på saken og slik blir det vel omtrent det må gjøres. Andre kan jo ta en titt og si hva de synes, mulig jeg har oversett noe. Er litt usikker på polaritet, men det heter seg at Fender pickup'er har omvendt polarisering, så da skal det bli riktig slik jeg har gjort det.

Vel ta en titt og spør hvis noe er uklart. Uansett bør du ha et måleinstrument tilgjengelig ved montering, slik at du kan måle og sjekke at tingene blir riktige underveis i prosessen. Jeg kan gi deg en "sjekkliste" når du kommer så langt.

261684.jpeg

full oppløsning for nedlasting : http://rapidshare.com/files/149018135/3w_2...s_full.jpg.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.