Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny gitar! :D


fiskehode

Anbefalte innlegg

Hehe, aldri hatt helt sansen for den skytern der. Foretrekker TMP.

Pickupene i ASAT Special'en er faktisk ikke P90'er, selv om de så sånn ut. På det tidspunktet jeg bestilte gitaren trodde jeg også de var det. Om pickupene (fra siden til G&L):

The patented Magnetic Field Design® pickups use a ceramic bar magnet installed underneath each coil, with soft iron adjustable pole pieces to transfer the magnetic field to the surface of the pickup. By contrast, traditional Alnico type pickups, such as used in the Legacy and George Fullerton models, use nonadjustable Alnico pole pieces leaving the only adjustment being pickup height. The Magnetic Field Design has this adjustment, but further offers individual adjustment of each pole piece, letting the player effectively adjust the output of each string on each pickup. Magnetic Field Design yield about twice the output per wind, making the pickup quieter while allowing a greater overall output. The sound of Magnetic Field pickups is slightly warmer with a broader frequency response.

Lydmessig er de et sted mellom P90'er og vanlige single coils, eller som single coils på steroider. Veldig hotte, men ikke antydning til grøt i lyden, også er de veldig dynamiske. Masse variasjonesmuligheter bare med å justere volumkontrollen eller hvor hardt man plukker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere med en sweet gitar, likte spesiellt plekterbrettet, veldig likt det jeg har på min gitar. ^_^ Ganske spesiell form på hodet også, aldri sett noe lignende. Hvor mye kosta den?

Edit: P-90 er ikke noe tess nei, rimelig stygt våpen, AK'n funker best (på CS iallefall). ^_^

Endret av TulleGutt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. :)

Den kostet $1350 inkludert frakt fra www.proguitarshop.com

Ikke dårlig for en USA-produsert gitar av dette kaliberet. Blir bare mer og mer fornøyd med den, tror nok det blir G&L neste gang også. Kanskje en S-500 eller en Comanche. :wub:

S500_SpanishCopperMetallic.jpg

COMANCHE-honeyburst.jpg

Endret av fiskehode
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.