Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

billig men brukbar gitar med hsh


jealei

Anbefalte innlegg

Ibanez ;) du finner garantert noe billig og bra med HSH-oppsett blant Ibanez' gitarer. bare sjekk finn.no og musikkweb(og kjøp og salg-delen her på forumet), så burde vel klare å finne noe.

Så en RG350DX til 2000 på finn.no.. jeg har gitaren(i svart da), og kan bekrefte at dette er utrolig mye gitar for pengene. Floyden(Edge 3, usj) er ikke den beste, men det overlever man ;)

Min kom med Seymour Duncan Blackouts og single coilen i midten fjerna, så jeg kan ikke si noe om originalpickupene, men det er overall en veldig god gitar i forhold til prisen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en liten bemerkning fra en som har prøvd- lydene blir så like at du ender opp med å bruke bare en brøkdel av de. Bare ment som et råd. Det er rett og slett for meget av det gode.

+1. Har en H+H-Strat med push/pull og bruker ALDRI singlecoil-lydene siden 500K-pots (optimalt for humbuckere) rett og slett gir en altfor spiss lyd med singlecoils.

Endret av Aphelion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HSH med et utvalg switche muligheter er ingen dårlig ide i utgangspunktet, men du trenger gode pickups som har litt særpreg og spesielt humbuckere som låter godt splittet for at det skal bli noe morro av det. Som andre sier, med f.eks standard Ibanez mikrofoner eller original pickuper i rimelige gitarer blir resultatet fort bare små nyanser.

Faktisk ville jeg heller ha tatt utgangspunkt i en SSS eller HSS, da serie og paralell kobling av singelcoils faktisk gir mere særpreg enn mye annet. Brian May (queen) sin gitar er et godt eksempel på det. Men man kan også gjøre serie/parallell og split trikset med en H+H gitar med godt resultat. Jimmy Page gjorde f.eks dette med de LP'ene han spilte live med for å emulere Telecasteren han ofte brukte i studio.

Vel.. det var mine 2c i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har alt en ssh gitar, som jeg skal gjør mye morro med, en fyr jeg kjenner har en mod til en hsh gitar som vil gi over 100 lyder, det er jo mest for morro skyld, jeg ser på ebay at det er en del yamaha'er med hsh som går ganske billig, er de greie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.