Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvorfor begynte du å spille bass?


Sverre

Anbefalte innlegg

Har basset i en 3 års tid cirka. De trengte en bassist i et ungdomsgospelkor jeg egentlig spilte gitar i. Siden jeg ser på bassen som viktigere enn en gitar i gospelsammenheng, klamret jeg meg den gang til bassgitaren.

Jeg spiller riktignok egentlig gitar, men det blir bass en kveld i uka. I like it.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en gang tidlig på åttitallet og jeg skulle bare være med for å høre på bandet til en kompis. Bassisten var sjuk, og de andre lurte på om jeg hadde lyst til å prøve. Jeg hadde aldri spilt noe annet enn kassegitar på skolen, så jeg tok utfordringen og prøvde bassen. En Ibanez Rickenbacker-kopi, og jeg ble instruert i hvordan jeg skulle spille. Enkle låter, og det fungerte sånn passe. En stund senere sluttet bassisten og jeg ble spurt om jeg ville være med. Kjøpte Rick-kopien og begynnte å øve. Bandkarrieren tok slutt en gang på tidlig 90 tallet når familie og barn krevde mer tid. Så nå er jeg bare en skap-bassist med håp om en gang å få samlet noen karer til å spille sammen for moro skyld. Men mange gode minner fra "gamledager" hvor vi spilte og hadde det moro og hvor ambisjonene var større enn talentene. Gøy var'e lell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortell din bass-historie her!

Jeg start å spille for ettogethalvt år siden. Noen venner av meg skulle starte band, og jeg

ville være med, og siden bass var det eneste ledige instrumentet, plukket jeg opp den!

Angrer ikke, for å si det sånn! Etterhvert ble jeg med i ett band til, og nå går det meste av tia mi

til å spille bass! Bass er jo utrolig my kulere en gitar!!

Band-side HER.

Ikke noe musikk ute ennå, men det kommer!

jeg starta å spille siden jeg er veeeeeldig stor fan av Sex Pistols å syns det va utrolig kult å se når Sid spillte(syns det forsatt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.