Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

picking-hånda folkens!


xshorteyx

Anbefalte innlegg

  • Svar 133
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har brukt en del tid på legato de siste ukene. Vanskelig å komme over den kneika hvor jeg føler at jeg får det til å flyte bra. Jobber også mye med betoning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du skal legge inn en video, så skal du legge inn en film som er imponerende da .. D:

Downpick er jo også bortkastet. Du kaster jo bort energy ved å spille fort nedover, når du kan spille begge veier uten problemer, bare mye enklere..

Jeg tipper du spiller meshuggah uten problemer? du er jo 14 år og best i alt :lol:

jeg elsker slike folk som er så fulle av seg selv at alt de sier ender i fatal katastrofe :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper du spiller meshuggah uten problemer? du er jo 14 år og best i alt :lol:

jeg elsker slike folk som er så fulle av seg selv at alt de sier ender i fatal katastrofe :lol:

Det virker som du bruker "14-år" kortet relativ ofte gitt :rolleyes: Elsker slike folk som tror de er smartere fordi de er eldre :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dumme fjortiss, orsvend :(

haha :D

Dette er jo første gangen jeg bruker det på årevis :P

Har begynt med å øve inn fingerspill i dag. Utrolig uvant! Men gøy!

Har begynt å lære Highland Wedding av Steve Morse!

nydelig låt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper du spiller Meshuggah uten problemer? du er jo 14 år og best i alt :lol:

Må bare tilføye at det å spille Meshuggah låter krever 3 viktige ting; fokus, teknikk og kontroll.

- Fokus for å holde følge med takten(e) og det å klare å spille i takt.

- Teknikk for å klare det de gjør (feks Bleed, krever en sinnsyk teknikk på høyrehanda).

- Kontroll for å ha hendene synkronisert med hodet.

Eller så kan vi tilføye det at de spiller med 8-strenger nedstemt :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder plektret med spissen pekende samme vei som pekefinger, og tommel går over plektret 90 grader i forhold til pekefinger. Det er vel sånn jeg har lest at man "skal" holde det, men det finnes uendelig med varianter.

Når det gjelder smerter i skulder, kan det hjelpe å tøye og "stretch'e" før du spiller og i pauser. Å spille gitar går på utholdenhet, som de fleste aktiviteter og kan forårsake senebetennelse og senskader om man øver på feil måte. Det gjelder venstrehanda også. Det viser seg at desto lengre opp du har gitaren, desto bedre er det. Da får du vinkelen i albuen og ikke i handleddet, og således minsker spenningen i handleddet.

Når det gjelder speedpicking/sweeping bruker jeg utelukkende biceps (dvs at bevegelsen er i albue). Men dette er også individuelt. Jeg holder handleddet strak, og det funker bra for meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare tilføye at det å spille Meshuggah låter krever 3 viktige ting; fokus, teknikk og kontroll.

- Fokus for å holde følge med takten(e) og det å klare å spille i takt.

- Teknikk for å klare det de gjør (feks Bleed, krever en sinnsyk teknikk på høyrehanda).

- Kontroll for å ha hendene synkronisert med hodet.

Eller så kan vi tilføye det at de spiller med 8-strenger nedstemt :ninja:

:wub: Sukk, hva kan jeg si, de er bad-ass. x)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Det er ikke kjempesunt å konsekvent øve downstrokes, iallefall ikke over lenger tid. De som kjennner smerte enten i hÃ¥ndleddet, underarmen eller muskelfestet over biceps, burde la gitaren ligge litt, senebetennelse er noe dritt :(

Hvis man sitter på en stol og øver, er et tips å justere reima så høyt at gitaren ikke ligger henslengt på låret. Det som virker som en behagelig stilling kan vise seg til å være det motsatte :P

Forresten, noen som har prøvd å economy-picke MoP her? B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.