Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

picking-hånda folkens!


xshorteyx

Anbefalte innlegg

  • Svar 133
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg siktet mot Meshuggah, de lager dårlig musikk D: .

Det får nå være din og andres mening, men de er vanvittig gode teknisk sett.

For å snu litt på flisa.

Det handler ikke om bare å enten downpicke eller alternaltiv picke, men å gjøre det så det ikke høres anstregt ut, eller at du ikke klarer å spille det du skal spille siden du "må" downpicke for "tøffere" lyd.. Jeg tilpasser pickinga ettersom hvordan låta er, hvor stor faktor det er for at jeg ikke blir å klare hele delen av sangen med bare downpicking, om jeg vil ha "sounden" av downpicking eller alternaltiv, eller bare om jeg syns at det passer bedre med feks alternaltiv enn downpicking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiller alt så enkelt som mulig så lenge det låter bra. Høyre handa mi er ikke av den raskeste i verden, så jeg kompenserer ved å bruke alle fingrene + plekter på høyre, og mye legato+ sweeps på venstre -( om jeg må i virkelig høyt tempo. ) Det viktigste er jo at det låter bra, og om det gjør det får det være det samme hvordan man spiller det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teknikk er ikke alt! Feelinga er viktig den óg!
Jeg spiller alt så enkelt som mulig så lenge det låter bra. Høyre handa mi er ikke av den raskeste i verden, så jeg kompenserer ved å bruke alle fingrene + plekter på høyre, og mye legato+ sweeps på venstre -( om jeg må i virkelig høyt tempo. ) Det viktigste er jo at det låter bra, og om det gjør det får det være det samme hvordan man spiller det.

Nå prater jeg på et rent teknisk nivå, jeg har ikke tatt i betraktning av feeling eller noe, kun på teknikk.

Selvfølgelig blir det monotomt når det bare går på teknikk, jeg er ingen "mester" på teknikk men det jeg gjør, gjør jeg med følelser. Jeg vet om mange på min alder som utklasser meg på det tekniske nivået, men når det gjelder å legge sitt eget preg på musikken og gjøre at folk kjenner igjen stilen er det få som klarer det like bra.

Nå tar jeg noen folk jeg kjenner fra en liten bygd et lite stykke unna hvor jeg bor som eksempel. Alle derfra har klar Metallica inspirasjon og gjør mest mulig for å bli lik Kirk Hammet og James Hetfield. Alt av låter og riff de finner på høres ut som om de er dratt rett ut fra et Metallica album. Men når det kommer til den saken og spille annet enn Heavy Metal, så blir de stående der å kope og ikke ane hva de skal gjøre. Hvorfor? Fordi de er selvlærte og mener at man ikke trenger å lære annet enn metall.

Hvorfor sier jeg dette? Fordi jeg selv har vært i den posisjon for noen år siden hvor jeg vurderte å slutte på kulturskolen siden jeg ikke ville lære masse kjedelige skalaer og blues. Men i ettertid har jeg jo funnet ut at det gir meg en stor fordel. Selv har jeg erfaring med både metall, pop, blues og rock i band.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver gang jeg nevner "feeling" i et innlegg, da kan du være sikker på at jeg prater tull.

Når det kommer til metall så er det så mange triste gitarister at jeg får vondt i hodet. Spesielt blant Metallica-frelste unger som ikke kan annet enn flaue Metallica-riff og soloer.

Helt enig i det der. Vet om et par som bare kan Metallica på gitar. Triste greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det kommer til metall så er det så mange triste gitarister at jeg får vondt i hodet. Spesielt blant Metallica-frelste unger som ikke kan annet enn flaue Metallica-riff og soloer.

Haha, enig i den

Det finst og mange triste gitaristar som berre kan blues.

Vil nå si at det er bedre å bare "kunne" blues som er en sjanger; i motsetning til å kunne alt av ett band og basically ingenting annet?

Endret av Bloff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver gang jeg nevner "feeling" i et innlegg, da kan du være sikker på at jeg prater tull.

Når det kommer til metall så er det så mange triste gitarister at jeg får vondt i hodet. Spesielt blant Metallica-frelste unger som ikke kan annet enn flaue Metallica-riff og soloer.

Nå får du faen meg rulle inn her, Metallica hadde jo støggfeite riff på 80-tallet. For å ikke nevne at de fleste er jævla vanskelige å få tight f.eks Battery-riffet.

Få folk som kan stille opp mot han der gitt. Ræva lydkvalitet engelskuttale.

Endret av Roar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.