Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Audun's ting og tang


Audun

Anbefalte innlegg

 

Legger ut noen bilder av mine redskaper for moro skyld. Ikke så veldig fancy, men det gjør jobben og vel så det!

Gitarer:

Gibson Customshop Les Paul R-8 VOS 2006 mod. (RS-Kit, mapleflame mod, TonePros bru og tailpiece)

36384382736_4df51229bb_b.jpgDSC_6292

Gibson Customshop1960 Les Paul Special VOS 2006 mod. (RS-kit, TonePros locking studs, Grover tuners)

37969732785_2d6fdb2e5f_b.jpg

 

Gibson ES-335 2013 mod. RS-kit, ettermontert Bigsby, og planlegger ABR-1 bridge conversion.

36032931480_c8670ef791_b.jpg

 

Gibson USA Explorer  2005 mod, (Cream T '61 Custom '61 pickups, CTS 500k pots og Emerson cap)

45970319352_395f3f18da_b.jpg

Fender American Standard Stratocaster HSS Shawbucker 2015 mod. (Gotoh 510T-FE1 tremolo)

50252127242_f7f8bebcda_b.jpg

Fender Telecaster am. std 1995 mod. (CS Twisted Tele i neck og CS Broadcaster i bridge. 4-veis switch og fasevender)

35595116284_7804a5483a_b.jpg

Fender Stratocaster Jimmie Vaughan 2005 mod. (RS-kit og ny 'aget' plast + mint brett)

36384444636_17310c3025_b.jpg

Fender Telecaster Baja (Pågående Micawber-mod. RS Kit, Fender CS Nocaster i bru, GFS Humbucker i hals. Brass sadler.)

38118245272_55b7f25b78_b.jpg

Greco 'Grecobird' Firebird-kopi - ca. mid. '80.  Faber aluminium tailpiece og bru med brass sadler.

36292758201_157744ef30_b.jpg

Epiphone Ltd. Ed. Korina Flying-V 2016 mod. CTS pots og Tonerider pickups.

36261088232_e79a78cb39_k.jpg

Larrivee D-03 Mahogny

DSC_1939.jpg

Yamaha 12'er

DSC_0012.jpg

Ibanez Performance - noen og '80

DSC_0014.jpg

Amper:

1969 Fender Super Reverb. (Blackface krets.)

23886794098_307479674e_b.jpg

Ceria Tone JTM 45. Eidebygd kab m/ Greenbacks:

DSC_2197.jpg

1983 Marshall JCM 800 2205 m/ 1987 Marshall Silver Jubilee kab - Celestion V30

41703503401_93fa569387_b.jpg

KMD GV100 head (uten bilde)

Effektbrett: TC Electronics Polytune tuner, Boss Wah, Der Screamer TS-9/808 klone satt sammen og moddet av kristoffereide her på forumet, Tonebone Trimode, T-Rex Comp Nova, Fulltone Fatboost-3, Boss Re-20 Space Echo og mottaker for Line 6 Relay G-30. Montert på T-Rex ToneTrunk brett.

DSC_6333_zpstzpdbnpu.jpg

Endret av Audun
Oppdatert
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...

Det har skjedd litt siden sist, så jeg valgte å rydde litt igjen, og samle det viktigste i første innlegg.

Pedalbrettet er ikke helt up to date, men jeg har foreløpig ikke noe nyere bilde, så det får stå inntil videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget bra utstyrspark det her!

Har liksom dekket spekteret.

Bildet av Greco`n var forresten veldig fint.

Synnes de Larrivee gitarene der låter kjempefint, regner med at du er fornøyd med den?

bildene dine minner meg litt om at det burde være på tide å skaffe seg en Tele igjen også..

Et ihjelslitt Marshallcab ser altid meget tøfft ut, kanskje jeg skal skaffe meg et som jeg kan gjemme den politisk ukorekte gitarriggen min bak :P

Endret av Debris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget bra utstyrspark det her!

Har liksom dekket spekteret.

Bildet av Greco`n var forresten veldig fint.

Synnes de Larrivee gitarene der låter kjempefint, regner med at du er fornøyd med den?

bildene dine minner meg litt om at det burde være på tide å skaffe seg en Tele igjen også..

Et ihjelslitt Marshallcab ser altid meget tøfft ut, kanskje jeg skal skaffe meg et som jeg kan gjemme den politisk ukorekte gitarriggen min bak :P

Er halvveis på utkikk etter en semihollow av noe slag for tida, men har ikke noe hast, men likevel er vel det sannsynligvis det neste på agendaen for å få ting enda mer 'komplett'. CS Fender Strat eller Tele er også noe jeg hele tiden har i tankene, men de jeg har fungerer så bra at jeg foreløpig ikke har følt behovet 100% men det kommer nok.... ;)

Larriveen er en knall gitar. Spesielt til litt sartere og dynamisk 'plukking'. Til pop-strumming er den nok ikke like ideell, men det synes jeg ikke gjør noe. Den låter i hvert fall ganske 'stort' og definert.

Marshallkabbet var en del av min rig i 15 år, uten flight eller trekk, og bærer preg av det! Med CeriaTonen passer Greenbacks-kabbet bedre, og ikke minst det faktum at det er lettere å drasse på, og tar mindre plass på scenen, så blir Silverkabbet stående hjemme. Det blir nok likevel ikke solgt! :)

Tele er tøft, og den svarte har vært med meg siden '97. Trofast sliter som blir bare bedre og bedre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ble Les Paulen med tonepros?

Ikke den voldsomme forskjellen. Virker en tanke mer ressonant uplugget, men har ikke fått prøvd det ordentlig live enda. Ut i fra pris, er et RS-kit en mye mer merkbar 'oppgradering', men jeg hadde lyst til å prøve dette også. Det ble ikke verre, for å si det sånn. Noen gram lettere ble den faktisk også.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke den voldsomme forskjellen. Virker en tanke mer ressonant uplugget, men har ikke fått prøvd det ordentlig live enda. Ut i fra pris, er et RS-kit en mye mer merkbar 'oppgradering', men jeg hadde lyst til å prøve dette også. Det ble ikke verre, for å si det sånn. Noen gram lettere ble den faktisk også.... ;)

Ja, det blir nok RS-kit på meg før tonepros ja. Eneste er at jeg vurderer å skifte ut brua som står på nå pga sadlene begynner å bli ganske sporete/hakkete. Skal tro om det går an å få kjøpt sadler i løsvekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det blir nok RS-kit på meg før tonepros ja. Eneste er at jeg vurderer å skifte ut brua som står på nå pga sadlene begynner å bli ganske sporete/hakkete. Skal tro om det går an å få kjøpt sadler i løsvekt?

Det gjør det helt sikkert. Nå koster ikke hele brua fra TonePros all verden heller. Aiuminiums tailpiecen koster faktisk noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok jeg snakker sant når jeg sier at dette nok er den utstyrsparken jeg er desidert mest misunnelig på av alle jeg har sett på dette forumet! :)

Jeg tror vel egentlig at du sikler mer på f.eks. Gunnarpåmos utstyrspark, men jeg takker likevel! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.