Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Audun's ting og tang


Audun

Anbefalte innlegg

Da har jeg prøvd både V'en og Exploreren i øvingssammenheng på live-riggen min, og de leverte absolutt til godkjent. Kommer til å bruke Exploreren på et show hvor jeg sitter i husband, i morgen. Det blir sikkert litt mods på elektronikk etter hvert, og muligens også pickups med tid og stunder bare for å ha gjort det, men de funker faktisk veldig greit som de er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Brekkvasselven skrev:

Var på becca i røyrvik :) noget beruset, men fulgte mer med på deg enn becca ;)   (ikke noe galt med becca altså ;)  )

He he, skjønner du var bedugget, ja. Jeg har vel delt scene med Becca kun en gang. Det er nok Terje Gjønnes som fortjener skryt fra deg der. ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Brekkvasselven skrev:

Haha :) er han på gitarnorge også? Lignet fryktelig etter svigermors hjemmelagde vin fra 95 på profilbildet ditt må vite:)

Det vet jeg ikke. Svigermors hjemmelagde kan slå hardt! ?

Kan forøvrig melde at Exploreren faila hardt på et par låter der jeg bruker humbucker, midt, clean, så her må det skje noe. Skal prøve å bytte elektronikk i første omgang.

Endret av Audun
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Har bytta pickups i Exploreren til Tonerider Alnico IV Classics, som nevnt i gladsak-tråden. Var ikke helt 100% overbevist med det samme, men har brukt Exploreren mye på øving med et litt tyngre band i helga, og må si at de overbeviste stort på "live"-riggen min. Klar og definert topp, samt mye mat i mellomtonen, og ganske så tight i bunn. Den største forskjellen lå i halsplukkoppen som er milevis over den originale i tonal karakter. Pickupene til Tonerider leverer mye mer attack og dynamikk enn Epiphone Alnico Classics, så jeg skal pronte bestille et sett til V'en også. Disse pickupene må jo være "the most bang for the buck" i pickupmarkedet.

http://www.tonerider.com/alnico-iv

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Noen har vel fått det med seg, men altså: 1983 Marshall JCM 800 2205

41703503401_93fa569387_b.jpg

Spørsmålet blir jo om man skal trekke om Silver Jubilee kabbet i brun skai, eller... ?

Ampen låter desidert best med dette kabinettet med V30's ifht. mitt 2x12 åpent kab med Greenbacks... Og med en tubescreamer i front, låter det veldig riktig! Alt funker som det skal, til og med effektsløyfen. Anser dette som et godt kjøp! :) At Mr. Ellingsen nylig har hatt sine lanker borti den, var egentlig det som gjorde at jeg gikk for den

41703502991_22423bdd1c_b.jpg

40985921554_9a75aca506_b.jpg

40985921964_f9685e2b23_b.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis igjen. De 2205 ampene, når det først låter bra er det jo himmelen. 
De varierer litt etter min erfaring, men når de først låter, så får man ikke så altfor mye bedre fra Marshall for min del :) 
En Jcm800 med to kanaler... what not to like :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De låter - som med røramper generelt - bra når de får jobbet litt. Gain-kanalen låter tøft med pre-gain på 50%, mye mastervolum og en touch med tube screamer i front. Full pupp på vrengkanalen var ikke min kopp med te, men kombinert med en gainpedal låter det fint.

Også er det oppskriften på Tom Morello-vreng. :) 

SJ-kabinettet er jo ganske herjet fra før av, så brun skai!!! GO! GO! GO!

Endret av Truckstop Chuckie
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine gitarer! Godt å se litt Epiphones og lignende inni mellom alt det dyre :) har en 2006 Epiphone LP som jeg har spilt mye på de første 5-6 årene, elendig elektronikk og litt hardware som måtte strammes i starten, etter det har den vært plettfri. Spiller lite på den, men kjekk å ha. 

Endret av Troll
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Ref NGD-tråd. Har nå fiflet og foflet meg ferdig med Gibbo Xploreren i første omgang. Som nevnt i den andre tråden, er den kjipe Kina-elektronikken bytta ut med CTS 500k pots og en Emerson 0.22 kondis. Pickupcovers, bru og tailpiece fikk seg en liten runde med finkornet sandpapir og stålull. Fikk bort skrujernforsøket på "strengespor" på dekslene. Låter fyldig og fint! Og ja, det ER en vesentlig forskjell på Gibson og Epiphone, selv om Korina X'en er en meget god gitar med de modifikasjonene som er gjort.

Noen skjønnhet blir derimot, denne Gibboen aldri, men den funker så det holder! :)

30927592207_65ca5d3d5d_k.jpg

45142303114_6595e22ae5_k.jpg

44953512695_661c628bb5_k.jpg

30927631967_9c4c27bd0a_k.jpg

Leker likevel med tanken på et svart 3-lags plekterbrett i stedet for hvitt. Hva tror dere?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Berserker skrev:

Flott Explorer! 

Jeg har et Gibson Explorer plekterbrett som følgte med en Epi Explorer jeg byttet til meg, svart med hvit kant. Kan selge det billig til deg hvis du er interessert :)

Interessant! Men passer Gibson og Epi om hverandre? Plekterbrettet på Epi X'n min passer i hvert fall ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.