Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vrengpedal


LilleLars

Anbefalte innlegg

Tja, røret er bare en liten del av forvrengningskretsen, men det bidrar med sitt ja. Låner selv en Trimode, som er «american»-versjonen av samme pedal. Veldig kul og allsidig, men ikke lyden for meg. Plexitube derimot, virker kjempefet! Også har du Hot British, som er den enkle versjonen uten to kanaler. Har lyst på en slik selv :)

Jeg skal selge en hot british, hvis det var den du hadde lyst på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DOD juice box kan også være et godt alternativ om du leter etter noe i tubescreamer land, har ikke prøvd den opp mot en TS men jeg får en følelse at den låter fullere og mere naturlig enn TS.

Eneste problemet er at den ikke er så alt for lett å få tak i.

Bare sjekk harmony central for å se hva andre synes om den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Tenkte å ta denne opp igjen.

Nå nærmer det seg jul, så da blir det vrengpedal! Da har jeg 2 sterke kandidater stående.

- T-rex Møller

- Xotic bb-preamp

Møller har den fantastiske mix-knappen som jeg er begeistret for. Og xotic'en låter jo også bra. Men lurer på om jeg vil kunne få flere muligheter med møller, skru den fin :)

Kan nevne at nova'n låter bra på lowgain (rund 6 av 30 gain) og låter helt kurrant som en higain OD (nærmere 30 av 30 på gain), men ønsker en som ikke låter balle som en mild-småheavy gain ;)

Tips på hvilken jeg endelig bør gå for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lars!

Det spørs veldig hva du skal bruke den til.

BB`en er ganske kompressert, så derfor bruker jeg den ikke mye til rytmespill. Da bruker jeg heller AC booster eller Møllern.

Mens til solospill er BB`en helt i egen klasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker Rudi :)

Flott, da går vi for møller tenker jeg :) På novan ligger jo en fin kompressor (vet ikke heeelt hvor mye det har å si, siden jeg fortsatt bare har halvveis skjønt bruken av compressor. Men lydmannen er ihvertfall mer fornøyd når den er på), og itilleg er ikke vrengen udugelig, så mulig jeg kan få et boost fra den under solospill. Dessuten er jeg en av få (har jeg inntrykk av) som både spiller og øver mer komp enn solo :P

Hvis noen har noen fine settings på hvordan mixxe nova+møller settes det pris på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.