Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vrengpedal


LilleLars

Anbefalte innlegg

Riggen min så langt

- nova system

- cry baby wha (95q)

- Ernie ball Volum

- Boss ds-1

- (og har vel forsåvidt en V-amp liggende, men den skal definetivt forbli liggende)

Det er vel forsåvidt mest novan som er i bruk, sammen med volumen.

Novaen har det meste, men er ikke veldig glad i driven. Har lyst på en god analog vrengpedal, de jeg har prøvd og er aktuelle er:

- Xotic bb-preamp

- MXR od

- Voodo Lab Sparkle Drive (elsker at man kan blande cleansignalet, men er ikke så glad i OD'en, men absolutt en fin pedal)

BB preampen har jeg kun prøvd på konsert, så har ikke fått sittet å skrudd så mye på den. Har noen noen anbefalinger, evt. noen favoritter blant de jeg har testa? Vet at T-rex har en del gode pedaler, har kun testa dr. swamp, den likte jeg ikke noe særlig... Vil ha en god "klar" vreng, som ikke blir så lett grumsete.

EDIT:

Så akkurat film av T-rex møller, den virka intresang, samme feture som sparkledrive, men litt andledes od.

Endret av LilleLars
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan anbefale Radial Tonebone Plexitube! Sitter et 12ax7-rør i den, så da får du skikkelig rørvreng også.

Tja, røret er bare en liten del av forvrengningskretsen, men det bidrar med sitt ja. Låner selv en Trimode, som er «american»-versjonen av samme pedal. Veldig kul og allsidig, men ikke lyden for meg. Plexitube derimot, virker kjempefet! Også har du Hot British, som er den enkle versjonen uten to kanaler. Har lyst på en slik selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar ;)

Joda, skjekker proguitarshop-videor på alle inntresange pedaler. Likte møller såpass mye at den vil jeg teste i butikk:)

EDIT:

Så akkurat ProGuitarShop videoen for alberta, den var ikke helt gæren den... Tenker jeg ville kjørt den på ganske høy gain (siden det er en lowgain pedal). Mulig jeg kunne brukt nova driven som liten gainbooster hvis ikke albertan har nok trøkk...

Endret av LilleLars
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.