Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Min tolkning av Steve Vai´s klassisker "Tender Surrende


perfect.element

Anbefalte innlegg

Hei!

Tenkte jeg skulle legge inn en link til min tolkning av Steve Vai´s udødelige "Tender Surrender", så jeg kan få høre deres mening om den :) 17 år, spilt gitar i litt over 3 år og tok opp dette coveret i stort sett 2 takes på hjemmepcn min.. stort mer er det vel ikke å si, ble ok fornøyd med opptaket... Er selvfølgelig ikke i nærheten av Vai´s lidenskap, men det får da være grenser til hva man kan forvente seg :mrgreen:

mvh,

Øystein.

http://home.no.net/nikko156/tendersurrender.mp3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og velkommen til forumet! :D

Synes dette var ganske bra! Skal ikke si noe om miksen, andre som tar seg av det vil jeg tro. Har fått med mange av de bitene i låta som hører med. Én ting som du kan øve på er bendingene. De blir ofte for høye. Særlig rundt 2:00, la jeg merke til det. Det du spiller på slutten er ikke alltid i samsvar med originalen, men den generelle tonekurven er der. Tøft gjort å prøve! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann perfect.element!

Du fikk registrert deg på Gitarnorge.com ser jeg? ;-)

Som jeg sa tidligere, så er det veldig bra spilt og ganske imponerende! Lyden var jo ikke verden beste, men det er jo noe som kan fikses og trikses med.. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen til oss.

Før jeg fortsetter vil jeg bare si at jeg PLEIER å være ganske så "streng" i "tilbakemeldingene" min her på bordet. Sånn at du ikke blir skremt altså ::)

Dette er ganske så ok dette synes jeg. Men allikevel vil jeg forsøke å sette fingeren på et par ting jeg synes du bør jobbe med. I den første delen så synes jeg du manger en god del energi og time og spillinga din. Dessuten VIL du liksom ikke noe vei. Du blir stående litt på stedet vil, for å si det sånn. Nølende.

Når det gjelder delen når du begynner med vrenggitar så virker du litt sikrere med en gang, men du snubler endel (det gjør jeg ofte selv også *s) og spiller litt uryddig rytmisk til tider

Når det gjelder backingtracket så høres det nesten ut som om det er ute av fase. Men det er jo ikek din feil sannsynligvis. Det låter bare litt rart.

Men for å si det slikt, det var et veldig godt forsøk, spesielt til at du kun har spilt i 3 år. Det er bare å fortsette å øve og øve så kommer dette til å bli veldig bra dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var jo fett som faen! Aldri hørt låta med Vai, men nå er jeg ihvertfall fan av deg! Og dere tøvpeiser som klager på bendinga rundt 02:00 kan bare gå å legge dere, det passet jævlig bra, helt flott,alldeles utmerket. BRA SOM FAEN GUTTEN MIN!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:oops: :oops:

blir nesten litt rørt av sånt jeg :D

tusen takk skal du ha!! :mrgreen:

og til dere som lurte på hvor backing tracket kommer fra så er den siden jeg fant det på nede for øyeblikket, og mailen min er ganske fooked up, men sender gjerne over IRC eller Messenger eller noe i den duren hvis det er ønske for det. :wink:

mvh,

Øystein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hørt låta med Vai,

Da kan du godt uttale deg om spillinga, og den var bra. Men dette er en coverlåt, da bør den strengt tatt være i tråd med originalen. Bending til toneartsfjerne toner har ingenting med kunstnerisk frihet å gjøre, i fall du ville trekke den konklusjonen. Bendinga kunne godt vært mer i tune, samt i tråd med originalen. Det er så langt jeg kan se konstruktiv kritikk. Punktum.

Til perfect.element. Bra saker! Nok en gang! Kan bidra med noen øvelser på bending hvis du er interessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.