Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny gitar


Mering90

Anbefalte innlegg

Jeg har en nybegynnerkompis med den woodrock-gitaren. Jeg må si jeg ble litt tatt på

senga, for jeg hadde absolutt ikke noe tro på at den gitaren var noe tess, men etter

min vurdering vil jeg iallefall ikke si den er noe dårligere enn de få ephiphone LP`ene jeg

har prøvd.

Han har vel en billig liten 15w amp med klang på, og det låter faktisk temmelig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Den gitaren du kikker på har påskrudd hals og ikke limt hals slik en LP skal ha, dessuten er videresalg prisen lav for billig-gitarer som morgan da de rett og slett ikke er noe populære på bruktmarkedet.

Noen her sier at den marshall forsterkeren ikke låter noe godt, men at den låter greit med en vrengpedal foran, spør du meg er det det et ganske tungtveiende argument for ikke å kjøpe en forsterker.. Hvis en forsterker ikke låter godt alene er det ingen god forsterker ganske enkelt.

Hvorfor kjøper du ikke bare en Epiphone Les Paul Standard som du jo får for 3500-4000 ny eller fra 2000 brukt ? De er enkle å videreselge og de låter og spiller helt ok.

Hva angår forsterkere ville jeg ha kikket på en Vox i AD serien (AD30VT eller AD15VT) dette er forsterkere som gir deg et god utvalg av grunnlyder og et knippe helt ok effekter. Noe som gjør pedaler helt unødvendig den første tiden i alle fall. Du får også en billig omskifterpedal til forsterkeren som lar deg skifte "gitarlyd" og effekter. Dette er også en forsterker som er enkel å videreselge.

Sjekk musikkborsen.no for billig epi og f.eks thomann.de hvis du vurderer å handle fra utlandet.

Å handle billige gitarer fra e-bay er ikke altid så billig, fordi frakten utgjør en stor del av kjøpssummen. Dessuten finnes det plenty Epi'er til salgs i Norge på bruktmarkedet. Hvis du vurderer e-bay så regn slik :

Pris på gitar + frakt (100-150$) + 25% (moms) + 200 (tollavgift)

Eksempel :

Gitar pris på e-bay - 300$

frakt - 125$

med moms - 531,25 $

i norske kroner - 3087,-

+ tollgebyr 200

Totalsummen blir altså 3287,-

Endret av Greener
Lenke til kommentar
Del på andre sider

woodrock hørtes skummelt ut...

Det er gitarhusets eget gitarmerke :P

Woodrock?

Alf forteller:

Woodrock er gitarhuset`s eget gitarmerke. Disse gitarene kommer direkte fra fabrikk og kvalitets-kontrolleres av proffe folk.

Det finnes mange gitarmerker der ute, men det er ikke alltid slik at det er merke på gitaren som bestemmer kvaliteten.

Når man lager gitarer på fabrikk velger man kvaliteten ut i fra hvor mye penger man vil legge i produksjonen. Det er produsenter som stort sett alltid lager gode gitarer, (Morgan, Takamine, Fender, Ibanez, Gibson) og mange fler.

Woodrock gitarene er også gitarer som alltid skal holde god kvalitet.

Det som avgjør kvaliteten er valget av treverk, mekanikk, elektronikk. Med andre ord stort sett det meste på planken.

Hos oss på gitarhuset kan du føle deg trygg på at du kjøper en gitar som har god kvalitet.

Sånn er det bare :-)

Tja.

Endret av Metalbrain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med denne da? Har seg slik at jeg kanskje får ordnet meg noe rabatt...

http://www.lydweb.no/?1=1&menu=2&i...w=&product=

Helst ikke noe mere enn 4000.

Her har du min anbefaling: http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...mp;WT.svl=Bilde

Har selv kjøpt nøyaktig samme gitar, og er UTROLIG fornøyd.. Lettspilt, knall sustain, holder stemmingen, velbalansert,

meget pen finish. Kvalitets følelse jemt over hele fjøla.. Prut denne ned en 1000 lapp, og du gjør et kupp.. :-)

Er nesten på vippen til å kjøpe den selv :-)

Mvh S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

floyd rose til en som har spilt i 2 måender? kanskje ikke det lureste?

Må si meg litt enig,

Skifting av strenger og oppstemming av gitar med tremolo kan være pain in the ass.

Viss ikke han kan det godt fra før av kommer den gitaren kansje til å havne på finn igjen med forklaring;

Selger denne videre igjen pga string-change :P

Jeg sier ikke det fordi det skal være en selvfølge att han ikke kan det, kan godt hende han gjør,

men (selv om jeg elsker min rg2570). så er de et helvette å skifte og stemme strenger på :P

tar tid og tålmodighet.

Har heldigvis funnet min egen lille metode å gjør det på da :)

fikk lyst å ta bilder / lage video av det bare for å vise folk, i tilfelle noen andre synest det kan være kjipt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må du gjerne gjøre, men det finnes jo haugevis av slike ting allerede. Hele "hemmeligheten" er jo å skifte en og en streng, og fortsette å bruke 09- sett på den. Da går det bra, uten at man må justere seg i hjel etterpå.

09-strenger? Det er alt for tynt :ninja: Har 11-54 på RG'en min med floyd, men det var det på den da jeg kjøpte den da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.