Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ataxia


Ataxia

Anbefalte innlegg

Heisann. Kjeder meg på jobb, og ble litt inspirert av Euphor, så fikk lyst å skrive litt jeg også.

Meg:

Heter Bjørn, er 19 år(89-modell) og kommer fra Karmøy, nærmere bestemt Kopervik.

Er nå ferdig med VGS der jeg gikk 2 år på Medier og Kommunikasjon og et år på påbygg.

Nå jobber jeg som sivilarbeider i kulturskolen og på kulturhuset i byen.

Neste høst så flytter jeg sannsynligvis til Bergen for å begynne på allmennlærerutdanning med musikk.

Nicket mitt kommer et bandprosjekt som min favorittgitarist, John Frusciante, var involvert i.

Tror det er latin for forstyrrelse eller noe slikt.

Musikk:

Har en far som er veldig musikkinterissert og vokste opp med Dire Straits og Rush.

Hadde mitt første møte med et instrument i 5. klasse da vi fikk litt gitarundervisning(D, A7 og Em).

Øvde på disse akkordene hjemme på pappas gamle kassegitar og interessen ble større og større.

Fikk min første gitar til jul i 6. klasse, en Squier Strat, som jeg fortsatt har(dog i en veldig modifisert utgave).

Starta mitt først band i 7. klasse, i annledning en avslutningsforestilling som vi skulle ha. Har faktisk spilt sammenhengende i forskjellige band siden det. Jeg har faktisk ikke vært uten band siden 2001 ^_^

Spilling:

Har spilt mye forskjellig musikk opp gjennom årene. Diverse punkband, var gitarist for en Ten Sing-kor i 5 år, framført The Commitments med storband, live-remix av Grieg, vært bandleder og komponist for et nysirkusshow, flere metalband, powerpop, partyrock og boyband. Nå for tiden går det mest i post-rock. Har veldig sansen for stemninger og mye lyd. "Støy" er et positivt ord i min ordbok. Er også pedalfanatiker.

Ser egentlig ikke på meg som "gitarist", men mer som "musikker". Liker å få mest mulig ut av minst mulig. Mulig det er en av grunnene til at alle medlemmene i Nami spiller 2 eller flere instrumenter.

Min rolle i bandet er i hovedsak å spille gitar, men synger, spiller tangenter og skrur på pedalene mine der det trengs.

Som gitarist er jeg egentlig ganske slurvete og ikke så veldig teknisk av meg. Det kommer av at jeg først og fremst er veldig lat og udisiplinert når det kommer til øving, men også fordi jeg aldri har hatt behov for å prøve å bli den nye Vai.

Jeg trives veldig godt med "skillsa" mine, og trenger egentlig ikke noe mer for å lage musikken som formes i hodet mitt.

Er som sagt idiotisk opptatt av effektpedaler, så har kjøpt og solgt en del av det de siste årene. Tror en 40-50 pedaler har vært innom brettet mitt de siste 2 åra :lol: Galskap!

Liker også å spille jævlig høyt, da det er en "effekt" i seg selv(les: STOR My Bloody Valentine fan!)

Har mange forbilder innen musikk, men det største er nok John Frusciante. Fantastisk gitarist!

Musikksmak:

Jeg har en veeeldig allsidig musikksmak. Jeg kan finne god musikk i (nesten) alle sjangere.

Har selvsagt noen sjangere som jeg hører mer på enn andre, så postrock, støyrock og hiphop scorer veldig høyt hos meg.

Favorittbanda er Sonic Youth og Motorpsycho. Men er også stor fan av Justin Timberlake, Slayer, Marit Larsen, Mogwai, The Low Frequency In Stereo, Bjørk, Oasis, Weezer, The Ting Tings, Jay-Z og Boris.

Tror jeg har sagt mitt nå.

Over og ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halla

Jeg er ny her jeg også :)

Sitter her med gitaren og prøver å lage noen låter :-)

Skal i studio neste uke og hodet er fullt av ideer, men det er å få de ned som er greia da.

Så prøver meg frem på Samplituden, det er jo moro da, enn så lenge :-)

Ha en fortsatt grei dag :-)

Dr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan kanskje nevne at jeg ikke er så ny her selv ^_^

Har skrevet under nicket Ataxia i et års tid nå tror jeg, og før det gikk jeg under nicket Freakbaby.

:) Jeg burde ha sett det under avataren din med reg-dato og anntall meldinger :rolleyes:

Men sånn er det ... fort og gæli :)

Godt å bli kjent da :)

Dr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.