Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Jeg får vel skrive litt her da :-)


Dr BenDix

Anbefalte innlegg

Ja ja... litt om meg da, det er vel på tide.

Kanskje litt uhøflig å slenge fra seg ei setning her og der uten og presentere seg først :-)

Jeg er bosatt i Fredrikstad og er egentlig bare en slitt gammel gitarist som har rundet de 50. Jeg synger litt også (ikke bare på badet) i Dr BenDix som er et litt rocka band med litt blues i svingene. Har størja med gitaren siden jeg var meteren høy og lærer stadig nye ting :-)

Jeg har lest en masse her og syns Gitarnorge er en fin plass med mange lærde som kommer med mye fornuft.

Hva jeg har av utstyr..... Tja :-)

Har hatt mye rart gjennom tidene, men har tatt vare på ting som har kommet hjertet mitt nært.

Marshall 1986 50w. stack fra 1974, modifisert til gitar med 6L6 rør

Mesa Buggie Mark 2b simuleclass fra 1983

Hohner Organo 18w. fra ca 1960 til munnspill

Schecter strat (gitar workshop) fra 1982

Fender strat Floyd Rose Special fra ca 1990

Gibson LP med tre micker fra 1979

Gibsun SG Double Neck 2008

2 stk Ovation akustiske, en nylon og en stål begge kjøpt i 1979

Yamaha 12 strengs akustisk fra midten på 80-tallet

Har aldri likt bokser på gulvet, så jeg har hatt noen rack-moduler som Roland GP8, Boss 700 og VOX Tonelab. Alle disse er slitt ut og nå har jeg kjøpt min første gulvmodell, en Boss GT 10 som jeg regner med å bruke et par måneder på å finne godlyden på :-)

Musikken jeg hører på nå er endel bluesrock, Heavy rock, noe metal... hmmmmm... jeg liker gode gitarriff :-)

Spilte Malmsten på 90-tallet, men ble lei av å øve skalaer opp og ned :-)

Nå lar jeg meg forundre over BB Kings entonespilling og prøver å forstå hvorfor han er den store gitarguruen som mange er så faksinert av.

Og jeg elsker youtube :-)

Ja, det var da litt om meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til forumet!

Virker som du har peiling på både det ene og det andre, samt har både det ene og det andre, og ser frem til at du setter mange av de yngre smartassene her på plass i diverse diskusjoner ;D (inkludert meg?) Hvor i landet kommer du fra?

PS! Gratulerer Castorfiber, du er ikke lenger eldst! =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann og velkommen.

Siden du er i den alderen du er må jeg nesten spørre. Du kjenner ikke Odd fra Bad Luck gjør du vel?

Halla igjen

Jeg kjenner ikke Odd, men vet hvem han er.

Hadde med bassisten fra Bad Luck en god stund.

Ellers så ligger det noe om oss både her og der :-)

myspace: myspace.com/drbendix

youtube: http://www.youtube.com/DrBenDix

Gibsun SG... ja :-)

Vi var på turne i Scotland nå i sommer og tenke at hvorfor ikke ha med en dobbel-halsa gitar så slipper jeg å ta med to gitarer, jeg bruker en på slide i åpen D :-)

Kom over en Gibsun som er helt lik Gibson SG, tenkte at skitt la gå. Jeg kjøpte den og fikk Øivin Fjeld til å sette den opp.

Gitaren virker helt ok til mitt bruk. Det ligger noen videoer på youtube med den :-)

Bare husk at der bruker jeg ymse amper, det var bare å bruke det som var tilgjengelig :-)

Ellers så har jeg spilt nesten hver helg og tunert hele somrer i mange herrens år, har vel vært innom de fleste melkerampene i Norge fra Lindesnes til Tromsø. Finnmark er det fylke jeg har vært minst i, men har vært ett par ganger å spilt i Alta på 70-tallet :-)

Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.