Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Pedalbrett innkjøp


siimen

Anbefalte innlegg

Jeg skal gå til innkjøp av nytt pedalbrett etter at jeg plutselig hadde for mange effekter her.

Hva bør man egentlig se etter når man skal handle? Godlyd har jo flere pakketilbud som er med strømforsyning, flight(trenger jeg det eller holder det med bag?) og kabler.

Noen som har tips? Brukt hadde jo vært topp men finner ingen jeg trenger.

Help.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså.. Her må du nesten ta en prat med deg selv. Ingen andre enn du kan svare på de fleste av spørsmålene.

Først finner du ut budsjett. Så må du finne ut hvor mye plass du trenger. Sist jeg sjekka så hadde godlyd bare to pakketilbud.. Om du trenger flight eller ikke kan ikke jeg vite. Jeg har bag, men jeg kjenner folk som har flight. Hva trenger du? Du må nesten finne den beste løsningen for deg selv.

Ellers kan jeg si at jeg har T-Rex Tone Trunk 68 og er fornøyd. Gigbag som jeg sa tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså.. Her må du nesten ta en prat med deg selv. Ingen andre enn du kan svare på de fleste av spørsmålene.

Først finner du ut budsjett. Så må du finne ut hvor mye plass du trenger. Sist jeg sjekka så hadde godlyd bare to pakketilbud.. Om du trenger flight eller ikke kan ikke jeg vite. Jeg har bag, men jeg kjenner folk som har flight. Hva trenger du? Du må nesten finne den beste løsningen for deg selv.

Ellers kan jeg si at jeg har T-Rex Tone Trunk 68 og er fornøyd. Gigbag som jeg sa tidligere.

litt omformulering:

Hvorfor har du bag og ikke flight? Er pakketilbudene hos godlyd billige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har trex tonetrunk m gigbag. Er ypperlig når man har gigs i området, fra og til øving o.l ta den med på skuldra, og gå, dette er vanskeligere med flight, da dette er mye tyngre! Er man feks ute på veien med bandet, så er det en fordel med flight, for da kan du bare kaste den inn i bilen uten stress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har trex tonetrunk m gigbag. Er ypperlig når man har gigs i området, fra og til øving o.l ta den med på skuldra, og gå, dette er vanskeligere med flight, da dette er mye tyngre! Er man feks ute på veien med bandet, så er det en fordel med flight, for da kan du bare kaste den inn i bilen uten stress.

Blir nok med bag for min del også. Er det mulig og montere strømforsyning under tonetrunk brettene? Vil helst får gjemt den vekk siden jeg vil ha plass til effektene på brettet:p

Ps. Forferdelig pent bilde du har der av gitaren min;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to pedalboard flight'er. Den ene er stor og den andre er enorm. En ting med pedalbrett i flight er at ferdig loaded med strøm og pedaler veier de faktisk ganske mye og med flight er det helt sykt. Greit nok hvis du skal på verdensturne, men neppe nødvendig for oss dødlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flight, softbag, hardcase, lodderfrie kabler, eller vanlige patchekabler, strømforsyning med eller uten isolerte utganger, daisy chain osv... Haugevis av spørsmål, men den eneste som kan besvare de er du. Men jeg kan jo fortelle deg hva mine erfaringer er allikevel.

Jeg startet med et Boss BCB-60 eller noe slikt med et boss adapter og daisy chain samt billige boss patchekabler. Dette var jeg kjempefornøyd med ganske lenge faktisk. Helt til jeg begynte å bytte ut Boss-pedalene med andre merker. Da bestemte jeg meg for å enten kjøpe tonetrunk eller rufo flight. Avgjørelsen falt til slutt på flight fordi utstyret ofte blir fraktet i henger og blir pakket opp og ned veldig ofte. Da vil jo en flight bevare utsyret betraktelig lenger enn en softbag. Med tiden blir man som regel mer og mer kresen på utsyret sitt, og billige kabler og strømforsyning blir byttet ut med svindyre saker. Så jeg gikk fra boss-brett med drittkabler og strøm til rufo flight med voodoo lab pedal power 2+ og lava-kabler. Jeg tror de fleste andre som lider av GAS går samme veien. Jeg ville antakeligvis spart mye penger på å gå til innkjøp av det utsyret jeg har i dag med en gang, men jeg hadde jo ikke behov for det den gangen og var fornøyd med det jeg hadde. Derfor vil jeg råde deg fra å kjøpe dyrt utstyr bare fordi folk sier at det er det beste. Kjøp etter behov. Ville du kjøpt ferrari til bestemor som kun kjører til super'n for å handle? Derfor er det dumt å kjøpe flightcase om du bare kommer til å frakte brettet ditt i baksetet i bilen, eller å kjøpe dyre patchekabler om du ikke hører forskjell på dyre og billige. Om du trenger det dyreste utsyret så kommer du til å finne det ut på egen hånd uten å spørre andre.

Ble mye svada her nå. He, he. Det jeg prøver å si er at du må prøve å finne ut hva slags behandling brettet kommer til å få under frakt, hvor kresen du er på kabler osv. fra før og hvor mange pedaler du kommer til å trenge før du går til innkjøp av et brett.

Sjekk ut pedalbrett-tråden. Der er det jo noen fine løsninger du bør sjekke ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok med bag for min del også. Er det mulig og montere strømforsyning under tonetrunk brettene? Vil helst får gjemt den vekk siden jeg vil ha plass til effektene på brettet:p

Ps. Forferdelig pent bilde du har der av gitaren min;)

hehe, var nok salget av den gitaren som finansierte kjøpet av tonetrunken (og blue collar, volum og tremolopedal, og fender deluxe strat)

litt off-topic; Er du fornøyd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, var nok salget av den gitaren som finansierte kjøpet av tonetrunken (og blue collar, volum og tremolopedal, og fender deluxe strat)

litt off-topic; Er du fornøyd?

Jeg er grisefornøyd!:) Har bytta den brigde intonerings saken siden den faktisk hadde bøyd seg litt ned(antalige pga 0.11 strenger) og fått justert den opp skikkelig med 0.10. Tror fortsatt ikke jeg kunne gjort et bedre kjøp siden jeg har fått rett farge osv osv! Nå kan du angre på at du solgte:p

Tilbake til topic.

Har bestilt meg Pedaltrain 2 sammen med GeorgeL plugger og kabel nå, samt en Trex Fueltank.. Gleder meg til å få dette i hus og prøve å få montert opp strømforsyninga under..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.