Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bli bedre


siggi

Anbefalte innlegg

Hva mener du med det?

Troll sa at man ikke burde begynne med noe som gode gitarister sliter med, for da blir man ikke bedre, men jeg har en kompis som har spilt 5-6måneder, og han den første sangen han begynte å lære var Cliffs Of Dover med Eric Johnson, og han har hatt ekstrem fremgang, han er nesten like god som meg som har spilt i 3-4år :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg hadde aldri klart å læra meg ein einaste Necrophagist-song hadde det ikkje vore for at eg hadde tålmodigheiten til å setja meg ned og spela ting langt ute av rekkevidde. Spel det sakte, og så auk tempoet. Skulle du mista motivasjonen, er det berre å spela noko på ditt nivå, eller ta ein pause, for så å koma tilbake til det som før var ute av rekkevidde, så skal du sjå at du klarar det etter kvart. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Troll sa at man ikke burde begynne med noe som gode gitarister sliter med, for da blir man ikke bedre, men jeg har en kompis som har spilt 5-6måneder, og han den første sangen han begynte å lære var Cliffs Of Dover med Eric Johnson, og han har hatt ekstrem fremgang, han er nesten like god som meg som har spilt i 3-4år :huh:

Kanskje er han mer teknisk og fortere enn deg... Men det overgår ikke den erfaringen du forhåpentligvis har med å spille sammen med andre musikere og andre instrumenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje er han mer teknisk og fortere enn deg... Men det overgår ikke den erfaringen du forhåpentligvis har med å spille sammen med andre musikere og andre instrumenter.

Men poenget var jo at man raskt kan miste tolmodigheten, som han ikke har gjort. Men det er vel mer avhengig fra person til person ;)

Men hvis man ser for seg en fremtid som shredder, e.l, lønner det seg absolutt og spille ting som ligger klasser over deg (Dette medsir da at du må ha god tålmodighet), og hvis du ikke liker shredding, spill ting som du liker, og gå sakte oppover. Det var dette jeg ville fram til :)

Eller er dette helt feil?

PS: Jeg har skiftet bruker, fra "siggi" til "Siggy" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg hadde aldri klart å læra meg ein einaste Necrophagist-song hadde det ikkje vore for at eg hadde tålmodigheiten til å setja meg ned og spela ting langt ute av rekkevidde. Spel det sakte, og så auk tempoet. Skulle du mista motivasjonen, er det berre å spela noko på ditt nivå, eller ta ein pause, for så å koma tilbake til det som før var ute av rekkevidde, så skal du sjå at du klarar det etter kvart. :)

+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tydeligvis uenigheter for hvilke kvaliteter man verdsetter mest som gitarist....

Hvis du mener at jeg syns utaktlig shredding er best, så nei. Men jeg sier at man kan bli bedre på den måten ;)

Endret av Siggy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.