Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Verdens kjappeste?


Sorg

Anbefalte innlegg

For de som tviler, selv etter å ha sett den uredigerte videoen, her er beviset på at Della Vega farer med løgn:

http://www.speedyshare.com/569899398.html

Denne videosnutten viser ett sekund av den raskeste "Flight of the Bumblebee" som Della Vega fremførte, der hastigheten på opptaket er blitt senket betraktelig. Greia her er at hvis du lukker øynene og lytter så vil du oppdage at du hører 20 noter som blir spilt, alle uten tvil spilt med plekter, altså ingen hammer-ons. Det du da gjør er å skru av lyden og bare telle hvor mange ganger høyrehånden hans går opp og ned. Jeg kan røpe at det er 15 ganger. Da har vi altså et lydspor der det spilles imponerende 20 noter i sekundet, med alternate picking, noe som er raskere enn noen har spilt før, men en video som bare viser 15 slag med plekteret.

Og nei, Aphelion, et mobilkamera gjør bare lydkvaliteten dårligere, ikke gitarspillet. Jeg tror faktisk ikke det finnes mobiltelefoner i dag som faktisk tar bort talent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Selvfølgelig kan en adskillig dårligere lydkvalitet ødelegge en gitarlyd, merk, mer grumsete og ullen lyd som deretter påvirker helhetsinntrykket av gitarspillingen. Derfor synes jeg at man ikke skal dømme alt for mye etter mobilklipp, særlig i dette tilfellet.

Siden slik gitarspilling er så grusomt kjedelig og utrolig sært kunne jeg ikke brydd meg mindre. Så bare fortsett diskusjonen.

Endret av Rednef
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Alltid interessant å se hvordan ingen klarer å holde seg til diskusjonen. Jeg driter i hvordan han er som musiker. Jeg snakket kun om teknikken. Vi diskuterer teknikken hans, ikke hvorvidt han er en god musiker, om han kan bruke teknikken i musikalsk sammenheng. Jeg hadde jo aldri postet han om jeg ville diskutere hvorvidt folk mente om han var en god musiker eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Alltid interessant å se hvordan ingen klarer å holde seg til diskusjonen. Jeg driter i hvordan han er som musiker. Jeg snakket kun om teknikken. Vi diskuterer teknikken hans, ikke hvorvidt han er en god musiker, om han kan bruke teknikken i musikalsk sammenheng. Jeg hadde jo aldri postet han om jeg ville diskutere hvorvidt folk mente om han var en god musiker eller ikke.

Og teknikken hans er ingenting å skryte av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er i tilfelle verdens kjappeste på en type plektring som stort sett egner seg til å sette hurtighetsrekorder. Har til gode å se noen spille fete intrikate passasjer i 16-deler, 140bpm med den typen muskelskjelveteknikk, og det er en kjepphest for meg: det er ikke likegyldig hvordan man plektrer.

/såpeboksmodus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er i tilfelle verdens kjappeste på en type plektring som stort sett egner seg til å sette hurtighetsrekorder. Har til gode å se noen spille fete intrikate passasjer i 16-deler, 140bpm med den typen muskelskjelveteknikk, og det er en kjepphest for meg: det er ikke likegyldig hvordan man plektrer.

/såpeboksmodus

Det har du helt rett i, det å spille på denne måten er letteste måte å få plekteret til å bevege seg fort på, men det gjør også at presisjon og artikulering går rett i dass. Hørt gammel Impellitteri? Han brukte omtrent samme "teknikk" når han skulle spille veldig fort, og det låt jo helt grusomt. Ronni Le Tekrøs berømmelige "maskingeværteknikk" er av samme sort, og låter veldig likt Impellitteri på 80-tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp han er kjapp med plekteret, men ikke så nøye med hvilke toner han har valgt seg ut for å spille.

For den kresne lytter, er det et stykke unna originalen, selv i 170bpm.

Men det er bedre med en liten og slapp enn en stor og kjapp (eller hvordan det nå var :lol: )

Jeg synes faktisk dette er mer imponerende (slightly off-topic):

Hax-......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på han klarer å lure så mange trill rundt med å jukse med lyden.. Uansett å bare klare 16-deler med høyrehånda i 320 er jo umenneskelig.. men er enig at licksene han spilte ikke var så kompliserte ja

Problemet er vel heller hva Guinness-folkene er ute etter når det er snakk om såkalt ny rekord. Hvis de vil ha flest noter i sekundet, som jo Della Vega selv går etter, da er Shawn Lane den personen som fikk de beste resultatene, og det var uten noensinne å bry seg om nøyaktig hvor fort han faktisk spilte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men altså, viss de overdubbet videoen måtte ikke han da faktisk spilt så fort? de må jo ha skaffet det "ordentlige" opptaket på en eller annen måte

De må ha vært der. Guinness godkjenner ikke ting på film. Det må enten ha vært guinness folk der. Eller andre som har fått fullmakt. F.eks politi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig der, avskyr gitarrunking.

Off topic: Hvordan kan du avsky gitarrunking, og samtidig være stor fan av Yngwie Malmsteen? :blink:

(er forrøverig glad i malmsteen selv, og har sans for litt god gitarrunking/shredding)

On topic: jeg tror ikke guinness gir bort verdensrekoder over en lav sko... noe ligger det nok bak.

Endret av Sereth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De må ha vært der. Guinness godkjenner ikke ting på film. Det må enten ha vært guinness folk der. Eller andre som har fått fullmakt. F.eks politi.

Og hva tror du folkene i Guinness godkjenner? Tror du de folkene har mye peiling på gitarspill? Della Vega slørver seg igjennom "Flight of the Bumblebee" på raskest mulig tid, og får applaus. Han spiller ikke rekordmange noter på ett sekund, som jo har vært måten hurtig gitarspill har blitt målt på.

Uansett har jeg ikke hørt noe om at dette faktisk er blitt godkjent som en rekord, siden Della Vega har en lei tendens til å skrøne noe avsindig mye om sine egne ferdigheter som gitarist. Jeg kjenner faktisk litt til denne karen, og vet at det han er flinkest til er å lure folk til å tro at han er en fantastisk dyktig gitarist, noe han jo ikke er. Rusty Cooley er en annen kar som har veldig lyst til å fremstå som verdens raskeste, men han kan faktisk spille, og hans forsøk på å spille fortest mulig er genuine.

Her er forresten nok en kar som er verdens raskeste:

Han her er også verdens raskeste:

100 ganger raskere enn Paul Gilbert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off topic: Hvordan kan du avsky gitarrunking, og samtidig være stor fan av Yngwie Malmsteen? :blink:

(er forrøverig glad i malmsteen selv, og har sans for litt god gitarrunking/shredding)

Malmsteen spiller jo heftig bra, det gjør ikke Della Vega. Gitarrunking mener jeg er når ditt eneste mål er å spille fortest mulig, og alt annet er uvesentlig.

On topic: jeg tror ikke guinness gir bort verdensrekoder over en lav sko... noe ligger det nok bak.

Så du deler altså ikke Vampyros entusiasme? Klart du har rett i det du sier, men greier du å overbevise andre her på forumet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.